Runk3n 0 Postad 13 Maj , 2015 Jag har försökt att värdera en båt men inte lyckats så vänder mig hit för hjälp. Vad skulle ni tro är ett rimligt pris för en Yamarin 4210 SL med en Yamaha F25 Årgång på både bot och motor är början på 2000-talet Det är altså en sådan http://www.autodb.no/bat/view/1704877#img12594616 Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 13 Maj , 2015 Svårt eller omöjligt att svara på. Hur är skicket? Det korrekta svaret är tyvärr att den är värd det någon köpare vill betala för båten. Vad skall du ha värderingen till? Försäkring eller försäljning? Vågar jag mig på en gissning och den är fin så kanske 40000-50000. Andra lär säkert säga annat, men jag vågade gissa först :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Runk3n 0 Postad 13 Maj , 2015 Jag ska lägga ett bud på en sån båt, så om vi leker med tanken att den är i fint och bra bruksskick. Båten i fråga är inte de, utan har stått väldigt länge. så ska räkna lite på vad som ska göras och dra av det och lägga ett bud, så behöver som sagt veta ved en fin sådan båt går lös på.:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 13 Maj , 2015 Jag antar att Blocket håller dig sömnlös om nätterna. Om inte borde det göra det. Kolla på liknande båtar, vad kostar det. Vänd sedan på det, om har skall lägga så här många pengar, vad får jag då. Du kommer att bli mer eller mindre knäpp efter ett tag (tro mig, jag vet). Yamarin är ett "finmärke" och det brukar premieras. Men kom också ihåg att det är köparnas marknad. Alla båtar du hittar på blocket är inte sålda ännu. Troligen kommer få av dem att faktiskt säljas till det pris det står. Försök att låta bli att bli kär i en båt. Även här talar jag av erfarenhet :-). Den mest ekonomiska affären kanske inte är den roligaste, men lite måste så klart hjärtat styra :-). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Runk3n 0 Postad 13 Maj , 2015 Jag antar att Blocket håller dig sömnlös om nätterna. Om inte borde det göra det. Kolla på liknande båtar, vad kostar det. Vänd sedan på det, om har skall lägga så här många pengar, vad får jag då. Du kommer att bli mer eller mindre knäpp efter ett tag (tro mig, jag vet). Yamarin är ett "finmärke" och det brukar premieras. Men kom också ihåg att det är köparnas marknad. Alla båtar du hittar på blocket är inte sålda ännu. Troligen kommer få av dem att faktiskt säljas till det pris det står. Försök att låta bli att bli kär i en båt. Även här talar jag av erfarenhet :-). Den mest ekonomiska affären kanske inte är den roligaste, men lite måste så klart hjärtat styra :-). Jo då blocket håller mig vaken dag som natt... Men så himla svårt, tycker att det är sånt himla prisspann på båtar i samma storlek 4-4.5 meter. Tanken är ju att göra en bra affär för oss båda då det är en bekant som äger båten men tänker ju för den saken skull inte betala överpris. någon som har någon koll på hur mycket en firma drar ner ibytes värdet på tex gelcoat släpp och skador? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 13 Maj , 2015 Du behöver nog inspektera motorn mer än båten? Båten ser du ju direkt vad skicket är? Men är motorn servad av firma, när, vad gjorde de? Osv. Ev ska du ju skicka motorn direkt på service? Vad kostar det? Nytt batteri kanske, eller ett extra... Alltid bra att ha. Ankare? Inte säkert du får loss båten för 40' efterso detta är den mest snabbsäljande storleken på båt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser