Sardaukar 12 Postad 13 Maj , 2015 Söker efter reservdelsritning på denna motor från 1990 tror jag. Någon som vet var man kan finna? På Boats.net finns inte denna modellbeteckning. BE10BALESC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
littlebastard4 4 Postad 13 Maj , 2015 Hittar den inte med snabb sökning heller, kanske enklare om du kan lägga upp en bild på maskinen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 14 Maj , 2015 Hittade en rätt omfattande PDF, trassligt värre som vanligt med modellbeteckningar. Dechiffrerar enligt bilden nedan? (Om den tolkningen stämmer så återstår "bara" att hitta reservdelarna också, men men.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 14 Maj , 2015 Hittade en rätt omfattande PDF, trassligt värre som vanligt med modellbeteckningar. Dechiffrerar enligt bilden nedan? (Om den tolkningen stämmer så återstår "bara" att hitta reservdelarna också, men men.) evinr.mod.beteckn.jpg Trassligt värre ja Till saken hör att jag beställde en kulled i plast till gasmekanismen, men den är alldeles för stor för min motor. Jag gick efter ett modellnummer som liknade mitt från samma årtal. Trodde i min enfald att kulleden var samma på alla modeller, men icke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 15 Maj , 2015 Har snurrat runt litet i reservdelarnas underbara värld och hittat två varianter.Är det typ kulleden #1 i denna skiss som frågan handlar om?Den detaljen 0396037 finns även i dessa motorer. Från 1991 användes istället 0332947. Är ju utgångna delar (obsolete parts) men HÄR och HÄR verkar det finnas ersättare?Ids inte snurra runt mer i cementblandaren, åtminstone inte nu. :-PHar du tur kanske Marinshopen hittar tråden och kan utreda? De har ju egna reservdelar och har nyligen börjat svara här på MG. Skulle testat att pm:a en länk till denna tråd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 15 Maj , 2015 Ja, den behöver jag också, men det är Nr. 2 jag syftade på som är för stor för min motor. Jag ska kolla med Marinshopen om de kan reda ut det. Tackar för hjälpen så länge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser