Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
Jas65

Smartcraft

Rekommendera Poster

Hej.

Sökt lite på ämnet här på forumet men ej hittat ngt så ställer frågan..

Jag har dubbla Smartcraft instrument installerade, dvs en mätare med display och varvräknare samt en med knopmätare och display, den senare kopplad till tryckloggen under båten, när man kalibrerar så så ser man att båda ändras.

Vet inte om detta har ngt att göra med min fråga men saken är den att häromdagen upptäckte jag att fastän

strömmen är avslagen från batterierna så aktiveras instrumenten när man slår på tändningen men båten går  

som tur är ej att starta, är detta normalt och finns det ngt syfte eller kan det vara felkopplat och ngt för reklamation?

Mvh

Jack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig försökt satt på tändningen utan att sätta på strömmen så svårt att svara på men ska kolla nästa gång, kan ta ett par dagar dock...

Om man kalibrerar eller gör inställningar i ena instrumentet så ändras det i det andra också, om det är en gemensam uppgift, t.ex. bränslemängd kvar.

När du sätter på tändningen så skall du få en startscreen som säger "typ" MERCURY och sedan ska det stå STATION 1, på BÄGGE instrumenten, då ser du att dom är sammankopplade till samma motor OCH delar info där det är relevant, och sedan på varvräknaren en BAT TEMP å en till jag inte minns som ska säga OK vid varje.

Det låter korrekt det du säger om tryckloggen.

Men tändningen ska kollas...

Uffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min SmartCraft kräver att batteriet är påkopplat. Annars händer inget när jag vrider på tändningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma för mig, helt normalt Jas65. Detta för att motorn inte mår bra om man slår av på strömmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...