Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
Kenneth_S

Vart kan man få tag i en sådan här...?

Rekommendera Poster

Kylskåpsenheten är lite svajig, och jag undrar om någon av er vet vart man kan få fatt i en sådan här, i Göteborgsområdet...

Ser fram mot svar

post-72346-0-48217000-1431347916_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Supercool finns i Göteborg(banehaggatan) dom vet kanske eller har säkert delar, tips och råd

Tel031420530

Redigerad av Ivan65

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fast "Super Cool" har väl aldrig varit nån höjdare ur vare sig kyla eller elförbruningssammanhang.

Ett bra läge att skaffa sig nåt bättre.  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fast "Super Cool" har väl aldrig varit nån höjdare ur vare sig kyla eller elförbruningssammanhang.

Ett bra läge att skaffa sig nåt bättre. ;)

Håller med, jag bytte själv ut min på 90 talet till en kompressordriven.

Finns på seasea för ca3500kr (kompressor och evaporator) om man vill behålla sin befintliga box

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns på seasea för ca3500kr (kompressor och evaporator) om man vill behålla sin befintliga box

Gjorde nästan lika dat i en båt för 10 år sen, fast jag behöll bara locket till kylboxen och byggde en ny väilsolerad kylbox

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rengör fläkten och kylflänsarna på baksidan av kylenheten, sammlar på sig en hel del damm under årens lopp.

Allt har sin tid, när jag var ung var kompressorkyl den stora elslukaren, sedan kom supercool tog ingen ström nästan, alla slängde sina kompressorer, sedan när alla bytt var kompressor kyla det man skulle ha, tar nästan ingen ström sa handlarna.

Jag har envisats med att behålla min supercool, är nog snart den man ska ha igen, och då är jag först, utan att behöva gynna handlarna.   :)

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hhhhmmmm... Där blev jag intresserad... Är det "bara" att gå till Seasea och säga vad man har, ber om hjälp med vilken kompressor och evaporator (är det i ett paket, eller separata?) och så vet de vad jag ska ha? är det i så fall sedan lätt att montera pryttlarna?

Frågan som följer på det: Är det mer fördelaktigt att köpa denna kompressor och evaporator, än att köpa ny t ex 65 liter kylskåp som finns just nu på kampanj på Hjertmans? Tänker både ekonomiskt i inköp och ampere/timma... D v s batteriekonomiskt...

Ser fram mot svar på detta :)  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rengör fläkten och kylflänsarna på baksidan av kylenheten, sammlar på sig en hel del damm under årens lopp.

Allt har sin tid, när jag var ung var kompressorkyl den stora elslukaren, sedan kom supercool tog ingen ström nästan, alla slängde sina kompressorer, sedan när alla bytt var kompressor kyla det man skulle ha, tar nästan ingen ström sa handlarna.

Jag har envisats med att behålla min supercool, är nog snart den man ska ha igen, och då är jag först, utan att behöva gynna handlarna.   :)

Kalle

Ja, det bör jag nog göra... Den/de som haft båten innan mig (köpte den våren 2013) har nog -med tanke på övrigt skick...- inte tänkte på det... Heller...

Tack för tipset :)  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hhhhmmmm... Där blev jag intresserad... Är det "bara" att gå till Seasea och säga vad man har, ber om hjälp med vilken kompressor och evaporator (är det i ett paket, eller separata?) och så vet de vad jag ska ha? är det i så fall sedan lätt att montera pryttlarna?

Frågan som följer på det: Är det mer fördelaktigt att köpa denna kompressor och evaporator, än att köpa ny t ex 65 liter kylskåp som finns just nu på kampanj på Hjertmans? Tänker både ekonomiskt i inköp och ampere/timma... D v s batteriekonomiskt...

Ser fram mot svar på detta :):)

Dom har ett pkt med danfor kompressor och evaporator för ca 3500, bara att skruva dit, vill du ha extra bra strömekonomi lägger du in ett par rejäla frysklampar i evaporatorn som kylmaggasin så går inte kompressorn lika ofta.

Annars har dom vitifrigo 40 l kylskåp med danfor kompressor för 3995kr, har själv ett sådant och det är mkt strömsnålt, låg ute förra sommaren i en naturhamn med en 50w solcell och hade mer ström när jag åkte vidare än jag hade när jag kom dit(efter 1vecka) och som pricken över i, alltid kalla öl i hettan

Redigerad av Ivan65

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser fram mot svar på detta :) :)

Dom har ett pkt med danfor kompressor och evaporator för ca 3500, bara att skruva dit, vill du ha extra bra strömekonomi lägger du in ett par rejäla frysklampar i evaporatorn som kylmaggasin så går inte kompressorn lika ofta.

Annars har dom vitifrigo 40 l kylskåp med danfor kompressor för 3995kr, har själv ett sådant och det är mkt strömsnålt, låg ute förra sommaren i en naturhamn med en 50w solcell och hade mer ström när jag åkte vidare än jag hade när jag kom dit(efter 1vecka) och som pricken över i, alltid kalla öl i hettan

Tackar för detta :)

Kollar iofs på ett 65 liters kylskåp som de har kampanj på, på Hjertmans (5790:-) plus att jag har en 50w solpanel, så då hoppas jag att mina öl är räddade :D  :D

Tack för svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...