Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
gusvo085

Svetsa rostfritt i Göteborg

Rekommendera Poster

En av mina mantågsstöttor som är specialdesignade har fått sig en spricka i röret så den håller på att gå av. Var i Göteborg med omnejd (Halmstad - Stenungsund) kan jag få den svetsad? Letar efter en bysmed eller liknande (nåja, litet företag) då det känns lättare än att få ett stort företag att ta sig an en så liten sak. 

Någon som kan rekommendera ett företag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Argona Rostfria AB, Flygmotorsvägen 3, Torslanda

Har anlitat dem flera gånger och alltid blivit nöjd. Kan dock ta lite tid innan det blir klart ibland. De tar på sig lite mer jobb än vad de egentligen hinner med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En av mina mantågsstöttor som är specialdesignade har fått sig en spricka i röret så den håller på att gå av. Var i Göteborg med omnejd (Halmstad - Stenungsund) kan jag få den svetsad? Letar efter en bysmed eller liknande (nåja, litet företag) då det känns lättare än att få ett stort företag att ta sig an en så liten sak. 

Någon som kan rekommendera ett företag?

hör med vateknik i rollsbo Kungälv,dom är bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtakuten på Stålverksgatan i Göteborg. Bosse heter han som svetsar och han har nummer 0706-702434. Har själv gjort en del jobb hos honom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pratade med varvet på Björlanda Kile om en liknande fråga idag. De skickade mig direkt till Argona. Genom att göra så säger ju det varvet att jag kan lite på jobbet från Argona. Har inte snackat med dem än, det blir imorgon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som vet om "Reparatören i Fiskebäck" fortfarande är verksam?

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som vet om "Reparatören i Fiskebäck" fortfarande är verksam?

/B

Stig la ner när huset revs till förmån för bostäder. Han är 65+ och får statligt bidrag numera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, jag vet att hans verkstad är riven, men han sa vid tillfälle att han skulle flytta in i någon annans lokaler. Men int f. minns jag var. 
Fast det låter ju troligt att han tagit ut pension, gott för honom. Men han är en riktigt bra reparatör så det vore en välsignelse om han fortsatte.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtfixaren löste det snabbt och bra!

En lite en anekdot i sammanhanget: En av maskinskruvarna som satt fast i änden på röret för att kunna dra fast det i däcket hade jag limmat med epoxy. Jag borrade ur den gamla skruven som hade gått tvärt av sedan hälde jag i 1dl epoxy och tryckte i en maskinskruv i hålet. Denna skruv bad jag dem svetsa då jag var orolig att det verkligen skulle hålla. Han hade ett väldigt jobb med att få loss den innan han kunde svetsa (går inte att svetsa på epoxy). Hans åsikt var att epoxy duger bra!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...