Laban65 0 Postad 9 Maj , 2015 Hej där ute. Förra året skaffade jag ett renoveringsobjekt i form av en kul liten "sportbåt" som är 1.87 bred och 4.70 lång. Jag vill skatta vikten till ca 450-490 kg. Troligen är det en båt från 70-talet´s början. Den har i sitt nyskick varit citrongul och det är solid gelcoat på glasfiberstumme. Den borde sortera under DC (Day Cruicer) båtar då ruffen är öppen och pulpeten sitter så pass långt fram. Det finns fästen för kapell men det saknas så klart. (än så länge) Som synes så saknas en hel del annat, eller i vart fall behöver bytas ut. Men hösten är lång så det ska bli kul att renovera denna skönhet. Till våren kommer den troligen att säljas Smiley smile Jag trodde att det var en Ockelbo T16 u, men genom kontakt med Ockelboklubben så har jag fått reda på att så är det inte. Skulle ni där ute kunna hjälpa till och dela detta med de som ni kan tänka er ha kunskap eller någon kvalificerad gissning över vad det kan vara. Tacksam för alla tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 10 Maj , 2015 Tittar man på rutramar och lanternor,så ser det ut o va en norsk historia. Ancas Queen hade nämligen lika............ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 10 Maj , 2015 tänk bara på att båten är inte mycket värd,motorn tex inte värd nåt,men du kan ju ha den i någon insjö,börjar man riva i så här gamla häckar får man se rutten glasfiber mm,ja har själv grejat med en del skrotbåtar,lägg inte ut några stora pengar på den,du får inte igen dom. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 10 Maj , 2015 Rutramens avslutning och formen på fördäck under ruta skriker Marieholm concord. men den ser inte ut så inuti. Fans dock en Concord HT, som var snarlik inuti, kan det vara någon "utvecklingsmodell"? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Laban65 0 Postad 13 Maj , 2015 Hej och tack för era svar än så länge. Jo, jag har själv också sneglat åt Norge. Jag har kollat på Draco, Selco, Rana och Nordcapp samt även Clipper men inget stämmer överens. Jag hittade en bild på nätet som gick till en exakt lika dan båt, men den annonsen var fåordig och skrev bara Daycruicer från 70-talet, och den var borttagen så det blev en återvändsgränd. Båtens skrov är i förvånansvärt bra skick, ingen pest eller röta, dock en egendomlig spricka invändigt i aktern, men den är massiv och relativ enkel att laga. Trädetalj är slut och dynor för jag göra nya. Motorn är väl det som är frågetecknet, Den går runt så det behöver inte vara helt kört. Vi får se när jag plockar ner den helt och får bytt det som är rimligt. Hoppas på fler infallsvinklar över vad det kan vara som jag har.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Laban65 0 Postad 13 Maj , 2015 Tittar man på rutramar och lanternor,så ser det ut o va en norsk historia. Ancas Queen hade nämligen lika............ Tack för ditt svar, se lite text i nästa inlägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser