Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Bluewater

Italien - Sverige

Rekommendera Poster

Hej!

Jag söker seglare som kan segla på egen hand min segelbåt (Beneteau Oceanis 321-1995) delar av sträckan från Italien till Sverige. Till att börja med från och med 20 juni i södra Italien då jag förhoppningsvis (beroende på väder o vind) anländer från Grekland för att flyga hem till Sverige igen. Jag bjuder på båten och eventuella underhållskostnader på båten förutom löpnande kostnader så som drivmedel och hamnavgifter.

Minst två av besättningen måste kunna uppvisa förarbevis/kustskepparintyg samt en i besättningen måste inneha VHF-certifikat för att kunna segla i Italien.

Hör av er om era ev. seglingsplaner

Bästa seglings hälsningar

Ulf Bergsten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Till vänster om den svarta svara knappen och multcitatsknappen finns en ganska otydlig redigeraknapp. Man kan redigera inlägg under en viss tid efter att man skrivit. Ditt första inlägg borde fortfarande gå att redigera.

Hade du tänkt gå kanalen till Sverige.

Seglarkompisen, som gärna seglar hem båtar från Medelhavet brukar helst gå via Biscaya och hem.

Edit.Blev tvungen att gå in och komplettera med en missad bokstav. Det fungerade fint

Redigerad av Thallatha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ser att jag kan redigera mitt senare inlägg men inte det första... skumt!

Jag hade tänkt gå kanalvägen genom Europa. Biscaya får jag ta någon annan gång :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...