KaptenEvin 2 Postad 4 Maj , 2015 Styrpulpet-båt är det något att ha tycker ni? Vad ser ni för användningsområden för en styrpulpetbåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 236 Postad 5 Maj , 2015 Ja, det är en väldigt användbar båttyp tycker jag. Man kan fiska, åka på utflykter, köra vattenskidor och annan vattensport. Man kan ha den för transport och mycket mycket annat. Den lämpar sig inte för hög sjö och övernattningar, men annars är det som sagt en mycket användbar båttyp. Anser jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 5 Maj , 2015 Traditionell styrpulpet funkar till det mesta, även om twin-console/skandinavisk bowrider verkar ha tagit mer och mer av marknaden på sistone. Ska man inte fiska så sitter man ju fler skyddat i en sådan. Så den förändringen av marknaden känns rätt förståelig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenEvin 2 Postad 7 Maj , 2015 Har ni någon speciell modell ni vet som ni skulle välja om ni fick? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peta66 1 Postad 9 Maj , 2015 Ändar frågan lite o. Jag får hoppas kapten inte misstycker. Fråga. vad är uppfattningen Om styrpulpet Båt för att... -pendla i skärgården -dags turer -sol och bad båt -fiske båt -pendla i skärgården -åka fort I en styrpulpet SKA det finnas... -öövernattnings möjlighet -toa -kokvrå Dessa frågor skulle jag vilja ha besvarade vad äruppfattningen? Funderar nämligen på ett bygge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 236 Postad 9 Maj , 2015 När någon säger styrpulpet så är den bild jag får upp i hjärnan en öppen båt som är planande där man på sitter längst bak på styrbord sida och kör. Jag har själv haft en Särki 425, en för mig typisk styrpulpet. Men sedan blir ju saker mer moderna. Många moderna båtar har en mittkonsol med ruta, andra har två pulpeter vilket mer kanske blir en bowrider. Sedan är det klart att just en styrpulpet har ju många båtar. Rib-båtar på 11 meter har ju också en styrpulpet och så vidare. Men jag misstänker (men vet inte säkert) att de flesta associerar styrpulpet till ungefär samma sak som jag. Jag tvivlar på att någon förväntar sig toa och övernattningsmöjligheter .... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser