moggep 27 Postad 4 Maj , 2015 Jag var idag in på Biltema och köpte gelcoatspackel. Skulle samtidigt köpa aceton, men jag hittade inget. Frågade en i personalen, men han hittade inget heller. Det verkar vara borttaget ur deras sortiment helt. Han trodde att det ev berodde på skriverierna i tidningarna om att aceton används vid spice-tillverkning. J-a knarkartomtar som ställer till det för oss vanliga människor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nilsnobbing 152 Postad 4 Maj , 2015 (redigerade) Felpost, hur tar man bort den? Redigerad 4 Maj , 2015 av nilsnobbing Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 Maj , 2015 Köpte Aceton på "min" båtillbehörsbutik för några veckor sen. SeaSea har det i sin webbkatalog. Men det gick inte att hitta i BILTEMAS Webbkatalog. Jag förstår inte varför man håller på med sådana onödiga saker som knark, när man kan hålla på med onödiga saker som båtar. Det var nån tänkare som sa; "Summan av lasterna är konstant". Tur att man i unga år drabbades av den last som man har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 4 Maj , 2015 "Lastbåt" =) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 Maj , 2015 Felpost, hur tar man bort den? Det finns en knapp nere till häger "Göm" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Muerto 4 Postad 15 Maj , 2015 Köpte aceton på Biltema i Uppsala utan problem. 1 liter plåtburk. Kanske har spicetillverkningen inte slagit igenom här än? Men det finns inte i katalogen, det har du rätt i. Skumt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 16 Maj , 2015 När jag läste första posten i denna tråd så köpte jag en liter när jag var på Biltema, bara för att inte bli stående utan när man behöver det.Det fanns men stod att det var 18-års gräns för att få köpa... Jag frågade expediten och hon sade att hon inte hört något i den vägen men kommer ett beslut uppifrån så tömmer de hyllan samma dag så att det finns i din lokala butik idag innebär inte att det med säkerhet finns kvar imorgon. Dock så har även min lokala båthandel aceton på hyllan så så länge det inte blir ett politiskt beslutat förbud så är det nog lugnt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 27 Januari , 2016 Återupplivar detta ämnet. Nu finns aceton i alla fall på websidan. Jag köpte för några veckor sedan i Hisingsbutiken. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Rengoring/Aceton-2000030019/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser