Ladolcevita 0 Postad 3 Maj , 2015 Tänkte tömma ut glykolen i kylsystemet idag på min v8a 5,7 l idag och undrar om man ska hälla i ren glykol eller om man ska spä ut den med vatten typ 50/50?. Verkar vara grön glykol men har blå glykol på jobbet och vad jag förstått så går grön och blå glykol även att blanda?. Någon som vet den exakta mängden? Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 3 Maj , 2015 50/50 ska den blandas. Annars så går det alltid att läsa på dunken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 3 Maj , 2015 (redigerade) Jag rekommenderar dig att hålla dig till en enda tillverkare. Då kan de berätta om olika glykol är blandningsbara. ( för färg säger tyvärr inget, finns ingen som helst standard och ibland byter tillverkarna färg?) Man brukar blanda 50-50. Och får du ut det gamla så kan man TROLIGEN lägga in ny glykol av annat fabrikat färg? Har du lättmetalltopp bör du kolla att glykolen är lämplig... Redigerad 3 Maj , 2015 av Funkis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser