Cjohman 0 Postad 2 Maj , 2015 Funderar på att köp denna båt. Men vet ej vilken modell det är, inte säljaren heller... Har försökt söka på nätet men inte hittat någon som överensstämmer. Båten är 4.6-4.7m lång och har längsgående soffor. Vore tacksam om någon kan hjälpa mig identifiera modellen! Tyvärr lite dålig kvalitet på bilderna. Tack på förhand Kalle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 2 Maj , 2015 Marieholm Concorde kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 2 Maj , 2015 Marieholm Concorde kanske? Jag svarade från mobilen, nu när jag kollat närmare så stämmer inte rutans bakre del. Skrovet ser lite annorlunda ut där på concorden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 2 Maj , 2015 Marieholm Concorde kanske? Jag svarade från mobilen, nu när jag kollat närmare så stämmer inte rutans bakre del. Skrovet ser lite annorlunda ut där på concorden. Fördäcket är nog längre på concorden också, det är nog någon annan båt. Jag har inga fler gissningar. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 2 Maj , 2015 Är det denna båt? http://www.alive.se/kop-salj/s-bat-marieholms-concord-60-hk-evinrude-803 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cjohman 0 Postad 2 Maj , 2015 Concorden är nog längre än min tilltänkta båt. Concorde finns kanske i olika längder? Jag ska åka å kolla på den imorgon, så jag har inte inte sett hur den ser ut inuti. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cjohman 0 Postad 3 Maj , 2015 Har är några nya bilder när jag tittade på den idag. Tyvärr blev dom på sniskan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 3 Maj , 2015 Den är rätt lik den jag postade bilder på. Men en concorde som jag varit inne på är det nog inte (Tvivlar på att den ovan heller är det fast det står att det är det). Verkar vara en bra vattenskidbåt. Den lär gå rätt så fort med den snurran! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cjohman 0 Postad 5 Maj , 2015 Den är rätt lik den jag postade bilder på. Men en concorde som jag varit inne på är det nog inte (Tvivlar på att den ovan heller är det fast det står att det är det). Verkar vara en bra vattenskidbåt. Den lär gå rätt så fort med den snurran! :-) Ja den var väldigt lik! Lite längre för bara. Jo den pinnade på bara bra! Tråkigt bara att man inte vet vad det är för modell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 5 Maj , 2015 Ser ut att vara ritad av Halvor Rosenbaum, som även ritat Concorde för Marieholms bruk. Vill minnas att endel av hans båtar tillverkades i eller nära Gränna, kanske någon därifrån vet mer. Kalle 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser