Gäst Johan Postad 26 April , 2005 Hej, Håller med, det är viktigt att täta alla hål, stora som små, speciellt under vattenlinjen och hål i akterspegeln. Produkten du behöver heter SIKAFLEX, finns både vit och svart, stor / liten tub. Finns att köpa i alla välsorterade marinbutiker. Se länk http://www.clasohlson.se/shop/store/main.asp?COSID=04FEC7A8772A460D8F1A82AB7C42E4A5352932&CatPath=Eq0q121q503q459&CampPath=Eq0&SelectedWAG=13528&IsCampaign=N&NoCache=4/26/2005 6:08:39 PM#q13528 Sikaflex -291 för allehanda tätnings- och fogningsapplikationer såväl under som över vattenlinjen. Slipbar när den härdat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
transalp01 0 Postad 26 April , 2005 Tack! Sikaflex låter bra. Det blir att åka till Clas Ohlson i helgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 19 April , 2006 hej, fick utombordaren stulen i veckan Tohatsu-03/70hk(ca:100kg) instrument reglage och tank. låst med klass 3 sk. ABUS bultlås. intet märke av åverkan på båten.Brorsan fick sin yamma-05/50hk4tkt stulen nyligen. dubbla ABUS klass 3 bultlås och startspärr. denna motor var lossad med skärbrännare och aktern skadad, kablarna klippta jag antar att nyare motorer är mest begärliga och att metoderna skiljer väldigt.vet ej vad som skulle hindrat ?, mer lås eller märkning, larm ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 19 April , 2006 Blev den stulen på land eller hade Du hunnit sjösätta?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jawo 0 Postad 19 April , 2006 Om man har en båt med fördäck har jag tips om ett smidigt sätt att placera låsbygel och kätting. Skaffa ett klass 3 lås, en klass 3 bygel, 2 meter lång klass 3 kätting med stor ring i ena änden samt en däcksgenomföring i nylon i storlek så att kättingen löper igenom. Borra ett hål i ena sidan av fördäcket rätt långt förut och sätt dit däcksgenomföringen. Trä igenom kättingen med den stora ringen uppåt så att kättingen hänger i genomföringen. Sätt låsbygeln i stäven med bygeln inåt och trä igenom bygeln i kättingens sista länk innan bygeln skruvas skruvas fast. Slutligen kan låset sättas i den stora ringen uppe på fördäcket. Nu finns kättingen på plats väl fäst i båten, snabb och enkel att använda för att låsa fast båten i lämplig bryggdel och inte ivägen när båten används. Janne PS. Tipset passar bäst för styrpulpetbåtar och sportbåtar som används ofta (tex passbåtar) och där utrymmet under fördäcket inte används till något annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 19 April , 2006 Jo Jo, djup suck. Tre utombordare på 3 år. Samma metod; liten smidig bärbar skärbrännare; svetsar av härdade kedjan, bultskallarna och styrwiren. Tid max 60-120 sekunder. Bultlåset sitter kvar inne i båten och ser patetiskt ut. Har övergått till inombordare... :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 19 April , 2006 bägge båtarna var på lann, när motorerna försvann./Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser