Gäst conny Postad 14 April , 2005 Hej ! Jagf har i kväll köpt en båt, har inte en aning om vad den heter eller hur gammal motorn är...?? Korkat eller hur skulle någon kunna berätta lite för mig, framförallt om hur gammal motorn kan vara ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst conny Postad 14 April , 2005 Också en bild på båten.... // Conny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 14 April , 2005 Hmmm ! skulle vilja se båten utan kapell :-/ Motorn !en vild gissning mitten 70 tal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pieros 0 Postad 14 April , 2005 Ser lite ut som en Vator, men det är svårt att bedöma med kapell på. Motorn är gissningsvis en 70-talare. HK? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
agnemannen 0 Postad 14 April , 2005 Tycker också det ser ut som en Vator, eller kanske en gammal Ockelbo.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 14 April , 2005 Tycker inte färgen stämmer riktigt med vator ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 14 April , 2005 Tror mer på ockelbo :-/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 14 April , 2005 Söt är den iallafall! PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 14 April , 2005 Motorn ser ut att vara en 1973 eller 1975 tror dock mest på att det är en 1973. Kolla motornr. med marinshopens modellguide. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 15 April , 2005 Jag är till 99% säker på att det är en gammal ockelbo b16. käner igen knaparna och skrovet. har nämligen en b16 själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst conny Postad 15 April , 2005 Oj, här haglade det in förslag :-O jag ska hämte hem henne idag, och kika igenom grejorna en aning, innan jag släpper henne i sjön i morrn, jag återkommer med en kappelfri bild i em. :-Tack // Conny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 15 April , 2005 Conny ta en bild där man ser hur tofterna är placerade så blir det nog inga problem att avgöra om det är en ockelbo eller ej :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst conny Postad 15 April , 2005 Gedda, min bäste kommendörkapten, jag vill uppmärksamma dig på att du adresserar en komplett idiot vad det gäller båtar, har inte en aning om vad det var du ville se, men här kommer i alla fall en bild till, som jag tog nyss... *ler* Nu hoppas jag att någon klok kan säga mig vad det är för en lite båt jag har... // Conny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mange Postad 16 April , 2005 Det är ingen Ockelbo i af, tror dom tänkte på T14 som har en trubbig för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 16 April , 2005 däcket och relingen är ju inte jättelikt en T16. men skrovet däremot är lite mer likt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser