Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
Tobbedif1

Flipper 630 dc. - 08 hur packa kapell i kapellgaraget

Rekommendera Poster

Får inte till packningen av kapellet utan att få veck på fönstren!

Gör det något?

Nån som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nog helst inte ha rutorna vikta/veckade, även om det inte är för en så lång stund, rullade är bättre. Ta bort sidorna och stuva dom separat (är väl löstagbara). Hos mig går det även att ta bort bakstycket men brukar inte behövas. 

Ta av sidorna, vik ihop bågarna, snurra bakstycket runt bågarna, vik ner i kapellgaraget.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok,tack!

Nej sidorna är fasta men kapellet är delat i två delar och bakfönstret är löstagbart!

Jag provar göra som du säger så få vi se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testa att göra såhär.. Först plockar du bort bakrutan sen lossar du bägge sidor och fäller upp dom så dom ligger på taket. Sen börjar du lossa framdelen (MItten har du ju redan fällt upp på taket när du klev i) och fäller bak dom över taket. sen är det bara att fälla ner.

Jag har aldrig tagit av sidorna och jag har inte fått några veck.

Obs innan du börjar lossa allt så tar du ur sprintarna till dom främre bågarna och sätter tillbaka dom. På så sett så står kapellet fast du behöver inte hålla på med dom när du har fällt upp alla sidor.

Jag har en likadan båt. samma års modell osv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testa att göra såhär.. Först plockar du bort bakrutan sen lossar du bägge sidor och fäller upp dom så dom ligger på taket. Sen börjar du lossa framdelen (MItten har du ju redan fällt upp på taket när du klev i) och fäller bak dom över taket. sen är det bara att fälla ner.

Jag har aldrig tagit av sidorna och jag har inte fått några veck.

Obs innan du börjar lossa allt så tar du ur sprintarna till dom främre bågarna och sätter tillbaka dom. På så sett så står kapellet fast du behöver inte hålla på med dom när du har fällt upp alla sidor.

Jag har en likadan båt. samma års modell osv.

Tack, det låter ju bra. Det ska jag försöka med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte relativt nyligen en Flipper 630 dc, undrar lite över kapellgaraget, går det att sitta på det? tidigare ägaren sa nämligen att man inte bör göra det, vilket jag tycker är lite konstigt... några erfarenheter, är det inte särskilt hållbart osv lr?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte relativt nyligen en Flipper 630 dc, undrar lite över kapellgaraget, går det att sitta på det? tidigare ägaren sa nämligen att man inte bör göra det, vilket jag tycker är lite konstigt... några erfarenheter, är det inte särskilt hållbart osv lr?

Hej!

Vi har suttit hela sommaren på det och även gått på det utan bekymmer.

Rätt stabil lucka.

Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Rätt stabil lucka.

Tobbe

Bifogar en bild, kanske har en äldre årsmodell på båt, så det ser likadant ut, tycker det blir så hårt tryck på gångjärnen på baksidan, men kanske håller :) vill bara säkerställa att det ser likadant ut på er båt.

Samt den delen som är skruvad på toppen av kapellgaraget vad tusan är det för något egentligen? :)

post-107660-0-48548700-1438112262_thumb.jpg

post-107660-0-15483600-1438112268_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Rätt stabil lucka.

Tobbe

Bifogar en bild, kanske har en äldre årsmodell på båt, så det ser likadant ut, tycker det blir så hårt tryck på gångjärnen på baksidan, men kanske håller :) vill bara säkerställa att det ser likadant ut på er båt.

Samt den delen som är skruvad på toppen av kapellgaraget vad tusan är det för något egentligen? :)

Hej igen!

Det ser lite annorlunda ut på min som är en -08!

Dock belastas mina gångjärn också på utsidan.

Det borde väl märkas om gångjärnen börjar glappa efter ett tag i skruvarna.

// Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Rätt stabil lucka.

Tobbe

Bifogar en bild, kanske har en äldre årsmodell på båt, så det ser likadant ut, tycker det blir så hårt tryck på gångjärnen på baksidan, men kanske håller :) vill bara

säkerställa att det ser likadant ut på er båt.

Samt den delen som är skruvad på toppen av kapellgaraget vad tusan är det för något egentligen? :)[/

Hej igen.

Det jag ser nu på din båt är att ryggstödet sitter fast i luckan och det gör det inte på min!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...