smirre10 3 Postad 26 April , 2015 Hej Nu har man sjösatt och allt gick bra trodde man iaf. Det som jag såg inte var bra var att det kommer vatten ur det ena skvallerhålet, den nedre som sitter bakom själva impellern på utsidan. Motorn är en ad41b-91a Är det bara å lossa å byta nån packning eller är det nåt mer som kan ha gått fel? Tacksam för svar/Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 26 April , 2015 Ja du behöver två nya radialtätningar, är lagren glappa byt dom med så håller tätningarna längre. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 26 April , 2015 Ok är detta krångligt eller klarar man det ganska enkelt om allt bara lossnar som det ska? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 26 April , 2015 Ganska enkelt, gå till en maskinfirma som säljer lager och tätningar och ta med dom gamla radialtätningarna så får du nya till ett pris som inte går att jämföra med båthandelns. Glöm inte att be om rostfria fjädrar till tätningarna, brukar levereras löst, lätt att pilla dit. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 28 April , 2015 Ganska enkelt, gå till en maskinfirma som säljer lager och tätningar och ta med dom gamla radialtätningarna så får du nya till ett pris som inte går att jämföra med båthandelns. Glöm inte att be om rostfria fjädrar till tätningarna, brukar levereras löst, lätt att pilla dit. Kalle Hej Kalle Jag provar att fråga dig direkt då du verkar händig. Jag bytte allting igår och det gick bra efter ett tag och allt föll på plats till slut. Tänkte inte provstarta då det blev lite för mörkt kl 21 men kunde inte låta bli. Det var då nästa problem kom, filterhuset som sitter ovanpå impellerpumpen höll inte alls tätt det sprutade ut vatten ur det. Stängde genast av motorn då jag blev orolig att jag inte fick nån snurr på vattnet i motorn. Vad tror du detta berodde på? kan det vara så enkelt som att locket med packningen hamnade fel eller finns det nån annan teori ? Tacksam för dom svar du kan ge om du har tid och ork. Med vänlig hälsning Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 28 April , 2015 Detta är ju inte lätt att svara på från min stol, Men locket är ju en bra början, sedan får du kolla alla skarvar som du haft isär. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 28 April , 2015 Impellern suger väl? Från sjön, via filtret? Där bör du ju inye få tryck isf? kan d va så att du har kran på utgående slang... den kan gå ut eller till avgasrör. Kan den kranen vara stängd eller slangen täppt på ngt. Vis... verkar lite märkligt att du ska kunna bygga tryck på insugssidan, om det är som jag tolkar det och att det är filtret på sjövatten insugssidan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 28 April , 2015 Ja det suger ju från drevet upp till impellern vidare till sjövattenfiltret å sen vidare men det är där det blir stopp uppe vid sjövattenfiltret som det verkar för det blev ett himla tryck genom det stora locket på sjövattenfiltret samt att det inre locket satt fast i det stora locket och det brukar ju sitta fast mot själva packningen i sjöfiltret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser