Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
Gäst

Hamnar längst med Göta Älv?

Rekommendera Poster

Gäst

Vet ni var det finns hamnar längst med Göta Älv då man lägger till för natten? Hade varit skönt med en dusch någon gång.

Vi behöver också en hamn där vi kan lägga båten i fem dagar då vi kommer ner till Göteborg efter kanalfärden. Vet ni någon som ligger i närheten? Vi ska ner till Skåne helgen efter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vänersborg Trollhättan Lilla Edet och slutligen Lilla bommen. Dyrt men mitt i stan.

Vill du slippa avgift några dygn skulle du kunna svajankra utanför SVT. Har alltid funderat på vad som händer om man lägger sig där. Det visar sig.

Kanske en parkeringsbot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mellan Lilla Edet och Lilla bommen Finns ju också Kungälv med en liten gästhamn.

Betydligt billigare än Lilla Bommen.

Priset i Lilla bommen får väl kompenseras av att vi hade  en trevlig båtgranne när vi låg där sommaren 2013 på väg ner för älven. Båtgrannen hade en segelbåt av modell Forgus31.  ;)

Kommentarerna i länken om Gästhamnen i Kungälv tycker jag är allt för negativa. http://www.batsidan.com/hamn/kungalv/

Nu har jag väldigt låga krav på hur allt är, bara det finns nån ok möjlighet att förtöja. Allt annat jag behöver - och det är inte mycket - har jag ombord.

Inte så stor och ganska trång hamn, med ett smalt inlopp, både från Göta älv och Nordre älv.

Om jag måste välja mellan Lilla Bommen och Gästhamnen i Kungälv, hade jag valt Kungälv.

post-53310-0-03275200-1429944430_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ankring i Gbg hamn och förtöjning på kajer är förbjudet (utom i "fritidshamnarna").

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...