mikael_matsson 177 Postad 24 April , 2015 Jag bytte impeller på min yamaha 8hk ikväll, 2-takt -01. Det kom ingen "skvallerstråle" innan bytet men i övrigt var allt bra. Den gamla impellern såg förvånansvärt bra ut, borde ha funkat. Bytte hur som helst men efter bytet kommer ändå ingen "skvallerstråle". Men vad som förbryllar mig mest är att motorn fick ett annat ljud. Det låter som att avgaserna kommer ut "torrt" över vattenytan om ni förstår.. Lite som en bil med paj avgassystem. Inte på tomgång men vid minsta gaspådrag låter den som en raggargolf från Sala... Vad kan jag ha monterat fel? Tyckte allt gick problemfritt, skruvade av å skruvade på utan konstigheter. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad 25 April , 2015 Troligen ja! Ljudet brukar ju berätta direkt om man har kylvatten eller ej... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 25 April , 2015 (redigerade) Skulle nog ta ner den igen o kolla om röret som skall sitta i pumpen verkligen kommit rätt ganska vanligt att det hoppar bredvid när man montera ihop det. vad gäller skvallerstrålen skulle jag nog kolla upp slangen så den inte är täppt med skit kolla även anslutningarna så dom inte är igentäppta med oxid eller annan skit Ps. Glöm inte kolla så att krysskilen som håller impellern sitter rätt Redigerad 25 April , 2015 av frans73 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser