Sandgrens 8 Postad 24 April , 2015 Hej! Funderar lite på att skaffa en båt (beg) efter sommaren. Har läst om båtar i ett år och äger även liten stänkbänkare med 30 hk. Men jag vill vara ute i god tid att lära mig om båten jag ska köpa. Som sagt, en aquador 22 ht är en båt som matchar det mesta vi vill ha. Ht som är ett måste, bra sittutrymmen och en stor badbrygga. Men vad tycker ni om båten? Är den en bra båt? Vad tycker ni själva? Ja, jag är medveten om de irländska, då de flesta jag kollar på ligger mellan 99-03. Men har ni några andra tips på en liknande båt? Krav/önskningar Ht, Krav Helst inombordare max 250-280 tusen Gärna ett pentry Badbrygga sovmöjlighet Så vad har ni o komma med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 24 April , 2015 Aquador 22 ht är säkert en bra båt. Hur många är ni som skall vara i den? Hur länge skall ni vara ute? Det är svårt att tipsa andra om båtar. Om du dessutom blivit kär i en modell så kanske det är just den du skall ha. I det prisspannet finns det mycket, framförallt om man tittar på lite äldre. Men det är svårt att säga vad som passar er. Mitt tips är att titta på flera båtar på riktigt. Provkörning är det viktigaste säger många, men för mig spelar många andra saker också in. Eftersom ni funderar på att köpa till hösten så kan ni ju passa på att kika på bryggorna i sommar. Letar man båt är en promenad i vilken hamn som helst ett nöje även om inte båtarna är till salu :-). Medlemmarna här kan tipsa om båtar som de gillar, men inte säga vilken ni kommer att gilla :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser