pismo 12 Postad 20 April , 2015 Hej. Vad är den stora skillnaden mer än priset. Ser ju att dom inte är exakt lika, men.... http://www.biltema.se/sv/Bat/Zinkanoder/Inombordare/Anodkit-aluminium-2000024026/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sjoingenjoren 43 Postad 20 April , 2015 Skillnaden mellan de du länkade till? Dom är för olika drevmodeller. För övrigt länkade du inte till zinkanoder utan aluminiumanoder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klusa 14 Postad 20 April , 2015 Bravo2 satsen passar även B3. B1 enbart detta drev, eller vad menar du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pismo 12 Postad 20 April , 2015 Ok, ursäkta kanske var lite otydlig. Jag köpte satsen Bravo 1 till mitt Bravo 3 och alla delar passade perfekt, utom en del, som jag ändå inte behövde. Ändå är satsen till Bravo 2 och 3, tre gånger så dyr. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klusa 14 Postad 21 April , 2015 Ja, det var intressant! Inte för att det är värt 200:-, men skillnaden enligt Biltemas bilder, är att anoden för kaviationsplattan saknas på kittet till B1, eller mer precist att den medföljande inte passar B2 och B3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 24 April , 2015 Pratade med en firma på ostkusten, nämner inga namn. Skulle ha EN anod till ena trimkolven på mitt bravo 3. Priset var runt 300:- för EN!! Då frågade jag vad det var för anoder och fick till svars att på ostkusten har Quicksilver/Mercruiser gått över till aluminium anoder. Gick glatt därifrån och visste vart man kunde få ett helt kitt med anoder för priset an EN anod till trimkolven, visserligen OEM. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser