Parca22 11 Postad 18 April , 2015 Hej. Skulle vilja ha en lättstuvad och smidig lösning på myggnät till förpiksluckan. Någon idè kamrater? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 249 Postad 18 April , 2015 Vi använder ett löst myggnät och en "gummirem". Den är inte av gummi, men elastisk. Ni fattar nog vad jag menar. På med nätet och spänn snodden runt. Funkar kalas på våra luckor. Tar ingen plats alls och är myggtätt. Jättesnyggt är det inte men fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 512 Postad 18 April , 2015 Här finns en lite dyrare variant. http://www.waterlinedesign.se/sv/myggnat-1/myggnat-till-stora-luckor.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikaelno 7 Postad 18 April , 2015 (redigerade) Billgast är att köpa myggnät för fönster med tillhörande självhäftande kardborrband. Klistra kardborrband inne runtluckan och klipp till myggnätet men med några centimeter extra. Bara att trycka upp myggnätet mot kardborrbandet. Funkar på alla öppningar jag har det på ruffluckan också. Redigerad 18 April , 2015 av mikaelno Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Copernicus 32 Postad 19 April , 2015 Jag har myggnät som har en insydd blylina i kanterna. Bara att lägga över den halvöppna luckan. Blylinan lägger sig tillrätta på däck och tätar effektivt. Enkel och mycket funktionell lösning som är fantastisk smidig att använda. Rekommenderas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 19 April , 2015 Jag spände upp nätet på en skiva, plastade kanten och sågade ut så att nät-skivan kunde tryckas upp underifrån. Lätt att få bort när man måste stänga luckan pga ösregn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser