toop 2 Postad 13 April , 2015 Helloj Jag har en blake bordgenomföring med ventil Till toaletten och den är trög att vrida, Det är två bulltar och en bricka över och sen kan man lyfta utt ventilen. Vad ska man smörja med? Så det blir tät, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tedde1 21 Postad 13 April , 2015 Hej Min är smord med Volvo pentas propelleraxelfett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 14 April , 2015 Har en tub i båten som funkar till det mesta, även min Blake... CV Joint Grease står det på den. OBS köp en vattenfast! Den billigare sorten är inte vattenfast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 14 April , 2015 Vattenfast konsistensfett är väl det klassiska. Biltema har ett PTFE-fett - avsett för cyklar. Det skulle jag nog prova. I värsta fall är det bra till mycket annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toop 2 Postad 14 April , 2015 Jag har Pentas lilla blåa burk till propellern. Då borde det funka? Jag har byt alla andra utan dena genomföringen, Den siter delvis under inredningen så den är svårbyt, Den ser helt okey utt, hur gamalt är okey att det är? Har försäkringen något med det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 14 April , 2015 Jag har Pentas lilla blåa burk till propellern. Då borde det funka? Jag har byt alla andra utan dena genomföringen, Den siter delvis under inredningen så den är svårbyt, Den ser helt okey utt, hur gamalt är okey att det är? Har försäkringen något med det? Har dom du bytt ut varit Blake? Isåfall har du bytt till sämre, Blake håller två mansåldrar, går att renovera. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toop 2 Postad 14 April , 2015 Nej dom andra var vanliga skruvventiler Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frejo 0 Postad 14 April , 2015 Blake originalfett är helt klart att rekommendera. Överlägsen kletighet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 14 April , 2015 Blake originalfett är helt klart att rekommendera. Överlägsen kletighet... Var köper man det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toop 2 Postad 14 April , 2015 Ja vad finns fettet? Går det att köpa dom nya nu med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frejo 0 Postad 15 April , 2015 Jag har beställt från England. Kanske onödigt dyr frakt men det är min upplevelse att ventilerna funkar bättre med detta fett. Man kan även passa på att beställa några originalskruvar och muttrar i brons, trots att de är sjukt dyra. Men de kan vara bra att ha ifall mågon tappas bort. Jag har för mig att jag beställde härifrån: http://www.sparesmarine.co.uk/webshop/seacocks/3-4-1-1-2-seacocks/all-spares/?brandFilter=Blakes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toop 2 Postad 15 April , 2015 Jag beställer från England Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser