-PLM- 89 Postad 12 April , 2015 Någon som har förslag på var jag hittar en dylik? Biltemas som jag hittat för 1000kr är lite väl dyr för ett enkelt test. Jag har för många år sedan använt en enkel som gängas in, sedan kör man på startmotorn och får ett värde. Finns det att få tag på idag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 12 April , 2015 Ja på biltema 199:- om de är en bensinare vi pratar om. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Testinstrument-och-Elektronik/Kompressionsprovare-2000016979/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PLM- 89 Postad 12 April , 2015 Perfekt jag hittade den inte när jag sökte på deras hemsida. Är det rätt gänga på den för vp 5.7? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 12 April , 2015 de borde väl inte vara ngn speciell gänga på stiften i din maskin, så de är nog inga problem,de finns dom 2 vanligaste storlekarna i asken har jag för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 April , 2015 Är det inte en gummi kona som man trycker i hålet, oberoende av gänga? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 12 April , 2015 Både och,dock svårt att hålla testarn samtidigt som du vrider på nyckeln :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 April , 2015 Ja men man måste ju ha en som gasar, han kan ju vrida på nycklen. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 549 Postad 12 April , 2015 Ja men man måste ju ha en som gasar, han kan ju vrida på nycklen. Mycket enklare att ställa gasreglaget på fullt och tjuvkoppla startreläet direkt från batteriet. Då slipper man ha tändningen på och man kan göra hela operationen själv utan hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser