martengoose 0 Postad 6 April , 2015 Hej, Letar fnv efter en DC och har kollat på en Bayliner från 2007. Skapligt välskött men den förra ägaren har troligen slarvat med byte av anoder så det var massor av vit oxid på mercruiser drevet vid bultar, fästena för tilt-hydraliken samt inne vid bälgarna Att slipa ner och lacka om drevet samt byta några delar är inget problem men man vill helst slippa en renovering av drevet i juni. Frågan är alltså om vad risken är för riktiga drevskador och vilka skador det isåfall kan handla om? Tips någon? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sjoingenjoren 43 Postad 6 April , 2015 Så mycket kan inte ha hunnit sedan 2007 om drevet inte blivit misshandlat totalt. Har du några bilder?Lite oxid blir det ju alltid i kontakt mellan två typer av metaller, men så länge det inte börjat etsa sig in i aluminiumet så kan du nog vara lugn. Mitt drev från 1999 är inte det vackraste i stan, men det är ändå i toppskick enligt serviceman, både på utsidan och insidan. Lite ordentlig primer och drevfärg och riktiga anoder gör susen så länge ditt Mercathod-system fungerar. Är skicket så att du ryggar tillbaka så kanske du skall kontakta en mekaniker som kan titta på det? Bravo 3 är kända för sin korrosion, så du kan nog inte vänta dig att det skall se ut som nytt efter 7-8 år, även om det inte betyder att det är något fel på drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser