jokkepettersson 2 Postad 6 April , 2015 är de nån som vet hur mång liter olja det ska vara i ett sx drev? och vilken olja ska man ha? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 6 April , 2015 2,1 liter 75/90 olja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokkepettersson 2 Postad 7 April , 2015 tack så mycket, vet du kanske om man måste fylla nerifrån och upp eller om de går bra att fylla uppifrån? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 7 April , 2015 Man kan fylla uppifrån, men det tar tid! Får man bara i rätt mängd så spelar riktningen ingen roll. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokkepettersson 2 Postad 7 April , 2015 okej låter perfekt, då är det bara köpa olja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 7 April , 2015 Jag rekomenderar att fylla underifrån med pump som passar 1liters flaskor, kostar inte många kronor men det övre hålet måste vara öppet när du fyller, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Monticello 14 Postad 7 April , 2015 Ett tips angående olja, köp inte olja från Volvo Penta, hutlösa priser. Finns billigare på många andra ställen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 8 April , 2015 Ett tips angående olja, köp inte olja från Volvo Penta, hutlösa priser. Finns billigare på många andra ställen Mitt tips är en sväng till Swedol, finns en 20 l dunk 1110 + moms och den uppfyller GL5. Jag har själv kört på den oljan i 4 säsonger så jag garanterar den. Det blir 69,375 kr/liter...en snabb koll visar att Hjertman tar 303 kr för Pentas 1 litersflaska...eller 1407 för en 5 litare. http://www.swedol.se/of-620006.html Mvh Andéas 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser