Maddis 0 Postad 13 April , 2005 Hej Håller på att leta efter gardintyg med motiv som passar på sjön, tex båt, fyrar, öar eller liknande. Är det någon som kan tipsa om en sybehörsaffär/tygaffär som kan tänkas ha något av dessa motiv? Mvh Madde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 13 April , 2005 Hej! Jag tycker jag hittat sådana tyger lite överallt. Men kolla även på Bauhaus och K-rauta. Har för mig jag sett där. /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 184 Postad 13 April , 2005 Nautiska Magasinet har, http://www.nautiska.se/magasinet/index.html Men det är långt ifrån gratis, men skall du inte ha så mycket tyg så... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 13 April , 2005 Bor du i stockholmsområdet har http://www.kilotex.se/ massor av tyger. Även ett stort utbud av möbeltyger till dynor finns hos dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pont70 0 Postad 13 April , 2005 Hej sök på Blocket.se /båttillbehör där finns båtgardiner för 90kr metern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipan 0 Postad 20 April , 2005 Hej Maddis! Jag har ett annat tips när det gäller båtgardiner: För att dom ska se snygga ut både inuti båten och utifrån rekommenderar jag starkt ett så kallat vävt tyg och inte bara ett tyg med tryck. Då ser tyget likadant ut inifrån som utifrån. Häromdagen fick jag tag på ett väldigt trevligt tyg på Åhléns (Karlskrona) som hette Fritidsväv och som var lite grann som kapelltyg, fast uppblandat med acryl och därmed mjukare och tunnare. Tyget var behandlat och det har två väldigt trevliga fördelar: * Gardinerna bleks inte av solen. * Gardinerna får inte jordslag och mögel (i alla fall inte lika lätt). Tyget kostade 100 kr/meter. Lycka till! // Snipan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustafspappa 0 Postad 20 April , 2005 Bauhaus har ett ganska stort sortiment av bomullstyg som, motivmässigt, anknyter till båtar och hav! Knopar, ångbåtar segelbåtar, fiskar(?) mm finns till det facila priset av 40 kr per m. Bredd 1,4 m! //Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maddis 0 Postad 21 April , 2005 Hallå Det blev tyg från bauhaus. Billigt och bra! Tack Madde *dyrast är inte alltid bäst* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser