Enor 0 Postad 5 April , 2015 Jag söker en båt enligt nedan: - dagsturer men med möjlighet till övernattning för 2 pers - lätt att komma i land från fören - lätt att komma fram till fören från sittbrunnen - utombordare 4 takt - max 200 tkr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 5 April , 2015 Inlägget ovan är bara för sprida reklam och bör raderas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 5 April , 2015 Hur stor? jag hade förr en sån med typ liknande krav. Så stor som möjligt men treilerbar. Ville ej ha båtplats. Ville packa hemma och tanka på vägen. Slipoa komma fram till båt där ex motor var stulen. Jag hade en jofa winth 555. Den har öppningsbar vindruta, praktiskt. Finns fler båttyper ex uttern, som har den funktionen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Enor 0 Postad 5 April , 2015 Jag har kollat på Uttern D57 Uffe och det är min drömbåt men som sagt lite dyr...... Vad hade du för alternativ när du köpte den? Nån som vet fler ht än Jofan som har lucka till fördäck? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
UffeB 2 Postad 5 April , 2015 Tugge anmälde mitt inlägg så jag tog bort det och ursäktar mig, är ny härinne. Jo, Enor, när vi köpte Uttern D57 2013 så fanns det inga alternativ som vi såg det, den är snygg går som en dröm, rymlig som ett vardagsrum och smart i alla lösningar. Men den är givetvis lite dyr då det är en ny modell, men jag skulle i ditt fall titta på Uttern D55 den äldre modellen i så fall, den finns med inombordare också kallades Exclusive såg att det fanns en beggad på nätet för 210k. Väldigt tidiga Aquador 22 HT typ 1996-1999 kan man hitta i det prisspannet som du söker, kolla bara att det är finskbyggda och inte irländska. Men som sagt D57 är den bästa båt man kan ha om man inte vill ha med Pentry, Toa och övernattning för fler än 2. Vi har varit 5 fullvuxna ute och badat, badbryggan är bara grymmast, suttit och käkat runt bordet. Den går bränslesnålt och planar ut som en dröm om man är två eller fem. Quicksilver har en 605 Sundeck som jag sett någon beggad, kanonbåt med de som du söker. God lycka med sökning av båt. Uffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser