Gå till innehåll
fredag 20 december 2024
Garpen61

Bästa försäkringen, grundstötning, bogsering, motorras

Rekommendera Poster

Jag är försäkrad hos LF idag och det känns inte riktigt rätt.

Det jag vill försäkra är framförallt motorras då jag har en ny motor. Grundstötning och bogsering också. Resten kan jag vara utan, tror jag?

Eller så låter jag kanske bli att försäkra?

Båten kanske är värd 60 - 70 000

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sjökort och täta servicar är bästa garantierna / försäkringarna.

Samt medlemskap i ssrs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mot "okända grund" hjälper det inte ens med årsfärska sjökort. Det är då som det behövs en försäkring.

Och medlemskap SSRS är ju aldrig fel. Om man hittar ett okänt grund så får man hjälp att komma av det och ev bogsering till närmsta hamn om motorn havererat.

De flesta försäkringsärendena är nog stöld, så om båten inte ligger där du har god uppsyn på den så är stöldförsäkringen rätt viktig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk på att om du har båten oförsäkrad, så är det du som ägare som får stå för ALLA kostnader om något händer. T ex att de börjar brinna i den och båtgrannens båt brinner upp i samband med det. Du får pynta.

Du kör på något och den sjunker, bärgning och sanering får du betala. O s v. En försäkring är billigt att ha.

Det som brukar kosta i en försäkring är hur stort värde som du vill ha objektet försäkrat för. Sätter du det lågt, så är det andra täckt, men du får knappt något om de själ båten eller att den försakas på annat sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...