Possen 0 Postad 3 April , 2015 Har en bränslegivare av märket VOB. Har försökt att få upp den ifrån tanken, p.g.a. jag tror att vippan har låst sig. Bränslemätare visar full tank hela tiden. Har testat att lossa 4 av det yttre skruvarna, rädd att den undre ringen åker ner i tanken om jag lossar den sista? Den undre ringen är större än hålet så den går inte att lirka upp. Någon som har tips på hur jag ska göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 3 April , 2015 Har en bränslegivare av märket VOB. Har försökt att få upp den ifrån tanken, p.g.a. jag tror att vippan har låst sig. Bränslemätare visar full tank hela tiden. Har testat att lossa 4 av det yttre skruvarna, rädd att den undre ringen åker ner i tanken om jag lossar den sista? Den undre ringen är större än hålet så den går inte att lirka upp. Någon som har tips på hur jag ska göra? En av skruvarna brukar vara längre än de övriga, leta rätt på den och låt den sitta kvar på några gängor så ska det gå att lirka upp givaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 3 April , 2015 Hittade en skiss. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Possen 0 Postad 3 April , 2015 Aha, stämmer att en av skruvarna e längre. Ska göra ett nytt försök imorgon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Possen 0 Postad 4 April , 2015 Gick enkelt att få upp den efter skissen. Tack!! Det visade sig att bränslegivaren var i sönder så det blev en tur till båtbutiken. Men när jag väl skulle montera den nya så upptäckte jag en massa svart sörja på botten av tanken, så det blev till att montera ner hela tanken och rengöra den. Något tips på rengöring så bakterierna inte kommer tillbaka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 4 April , 2015 Har en inbyggd tank, tömde, tvättade/skurade med diskborste och maskindiskmedel, sög upp och sköljde flera ggr. Torkade torrt med ren trasa, luftade tanken några dagar. Inga problem efter det. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser