DavidN 2 Postad 1 April , 2015 Den årliga återkommande och stora frågan, vilket polermedel är bäst? Med bäst menar jag så lite jobb som möjligt och ändå står emot skit/skitränder och håller relativ bra glans så länge som möjligt. I mitt fall på en gelcoat som är i bra skick och rätt ny, dvs ej sliten. Lite extra glans och bra smutsmotstånd för så lite jobb som möjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 1 April , 2015 Och vad var svaret förra året? Det händer ju inte så mycket på den fronten från ett år till ett annat så gå på det du. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 1 April , 2015 Och vad var svaret förra året? Det händer ju inte så mycket på den fronten från ett år till ett annat så gå på det du. Jag kommer nog att använda samma som förra året, och året dessförinna och året före det ................. Ultra Gloss. Har tom ett par flaskor kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 2 April , 2015 Ultra Glozz, har bara goda erfarenheter av detta, blir inte blankast i hamnen men det håller längst... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alecxs 10 Postad 2 April , 2015 Efter många år i branschen bilvård samt båt och flygplansvård så använder jag är nästan enbart produkter från Meguiars på dyrare båtar och bilar så har Ceramic Pro visat sig vara överlägset om man vill hosta upp lite mera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moogmannen 2 Postad 3 April , 2015 Ultraglozz här med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boho999 0 Postad 4 April , 2015 Jag fortsätter med Ultraglozz, lättjobbat och bra ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 4 April , 2015 Som nämnts tidigare. Skippa de flesta produkterna i båttillbehörsbutikerna och satsa på samma grejer som proffsen använder. Enklare och jobba med och bättre resultat Och än en gång. Undvik Nano Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 4 April , 2015 Nano är det bästa jag använt och blir mer och mer lättarbetat för varje års användning. Dock gäller nog, efter alla synpunkter här, att skydda andningsvägar och bar hud från medlet. Sant eller falskt har jag ingen kunskap om och fortsätter att använda det, men med ökad användning av skyddskläder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 4 April , 2015 Jag ger samma svar som i den andra tråden: Vi har använt WS-76 vax och polish på såväl fribord som botten på X35an i år. Alla verkar överens om att det var lättarbetat och gav bra resultat. Vi polerade med maskin och vaxade för hand. Jag fick ytterligare en förklaring till varför man ska undvika nanoprodukter. Tydligen tränger det mycket djupt in och använder man det år efter år så mättar man laminatet med tiden, jag antar att det är det som gör att det blir mer och mer lättarbetat? Problemet är att det gör det omöjligt att få vidhäftning om man behöver genomföra större lagningar, eftersom det inte bara ligger på ytan och går att slipa bort.Sanning eller myt har jag ingen aning om. Något av proffsen här kanske kan bekräfta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser