caulfield 6 Postad 31 Mars , 2015 Ni som nyligen grundat med epoxyprimer....kommer ni ihåg vad det de facto gick åt att stryka. säljaren räknade med 2,5 liter för 2 strykningar för en båt på 5,30 x 2,05. tycker det låter lite mkt...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 108 Postad 1 April , 2015 (redigerade) jag har målat hela insidan på skrovet på min snipa med biltemas primer. den har samma mått som din och det gick åt ca 2 liter. Jag målade alltså hela skrovet, inte bara under vattnet... Edit: Målade två varv.... Redigerad 1 April , 2015 av gusvo085 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
caulfield 6 Postad 1 April , 2015 jag har målat hela insidan på skrovet på min snipa med biltemas primer. den har samma mått som din och det gick åt ca 2 liter. Jag målade alltså hela skrovet, inte bara under vattnet... Edit: Målade två varv.... ok..tack. trodde det var lite i överkant att ta . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 1 April , 2015 biltemas primer innehåller inte mycket epoxi. med den skulle man behöva 4 strykningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 181 Postad 1 April , 2015 Om man målar för få lager riskerar man att få just det halvgenomsläppliga membran som skapar plastpesten, så följ tillverkarens instruktioner. Biltemas kräver 4-5 lager enligt egen beskrivning, ta gärna ett extra lager eftersom det är en skikttjocklek som eftersträvas och risken är att man lägger på för tunt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
caulfield 6 Postad 4 April , 2015 Blandade en liter inför första strykning - fick hälla ut en del tom när båten var målad. så kanske ca 0,8 liter för ett lager..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 4 April , 2015 Nu hade jag NM´s produkter men ett tips jag fick var att om jag målade en solig dag så vänta till eftermiddagen…. dvs måla i fallande temperaturer. Vet inte varför riktigt men jag gjorde så och det blev bra... Vad ska du lägga ovanpå din primer? Är du bara under vattenlinjen nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
caulfield 6 Postad 6 April , 2015 Nätterna är ju kalla så bäst att låta skrovet komma upp lite i temperatur, målar efter lunch då solen fått värma lite. Använder International gel shield, sedan Cruise one på. Det räcker här på sydostkusten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser