Reed 4 Postad 27 Mars , 2015 Att lossa/dra åt oljestickan på toppen av drevet är enkelt när det är demonterat från båten och man har gott om utrymme för en lång rejäl mejsel. Men när drevet sitter monterat på båten under badbryggan är det värre... Jag har inte lyckats hitta någon tillräckligt kort mejsel (max ca 1 dm lång) som har rätt dimension för att inte förstöra spåret i pluggen. Någon som har tips på vart man kan köpa en kort mejsel som passar, alternativt en bit till spärrskaft? Mvh Reed Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 27 Mars , 2015 Bits kan du nog köpa var som helst. Det borde gå att sätta i ett spärrskaft med en hylsa storlek 7 eller 8 tror jag en bit har. Är det annars något sådant här du är ute efter? http://www.esska.se/esska_se_s/Bits-spaerrskaft-BGS-foer-8-mm-bits-laengd-240-mm-944835590000-12560.html,adsource=gs&__gclid__ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reed 4 Postad 27 Mars , 2015 Problemet är att hitta en tillräckligt stor bit, bredden på den flatmejsel jag brukar använda tror jag är 18 mm om jag minns rätt. Mvh Reed Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 27 Mars , 2015 Kanske en sån här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 27 Mars , 2015 Perfekt, tackar! Beställd! Har irriterat mig på oljestickan länge. Har hittills lyckats låta bli att dra sönder den, men det känns som en tidsfråga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 27 Mars , 2015 Hmm... oljestickor brukar vara långa stela pinnar i smala hål, och om det i TS fall tydligen saknas plats för skruvmejslar längre än ca 1 dm under badbryggan så kanske det blir svårt att dra upp hela dess längd? Alltså utan att ändå behöva demontera sen den lossats??Hoppas jag missuppfattat frågan, men men? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 27 Mars , 2015 VP DP290 ska ha en klinga med måttet 12x2 mm. Köpte min mejsel på Hornbach. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kirre01 2 Postad 27 Mars , 2015 Jag använde en polygriptång å tog tag runt skruven,funkade hur bra som helst! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reed 4 Postad 30 Mars , 2015 Kanske en sån här. Tack för tipset! Beställer både 16mm och 18mm och återkommer med vilken som fungerar bäst. Mvh Reed Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 1 April , 2015 Fått hem 18 mm, den är 3.6 mm tjock och går inte ner i skruvspåret. :-( Tillbaka till beställningssidan. De var ju inte så dyra och nångång får jag väl användning för en monster bits.:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 1 April , 2015 Och tjockleken framgår förstås inte av beställningssidan. :-( Avvaktar tills Reed har testat 16mm.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reed 4 Postad 1 April , 2015 Och tjockleken framgår förstås inte av beställningssidan. :-( Avvaktar tills Reed har testat 16mm.... Oj, var den så tjock!? Max 2 mm får den vara... Jag beställde 12 och 14 också när jag ändå var igång, tänkte att de kan vara bra att ha till något framtida projekt. Så någon borde ju fungera ok hoppas jag, återkommer med rapport! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 1 April , 2015 http://drevdelar.se/bits-oljeplugg-2-0x14-mm-aq280-290-sp-dp-dpx Inte gratis men fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser