Jonbeee 7 Postad 26 Mars , 2015 Hej. Har sökt lite här och där efter min morfars gamla båt utan framgång så jag provar här. Hade för mig att jag hade gjort en tråd här om båten år 2010 men varken google eller historiken om mina inlägg här på sajten visar på detta, så jag skriver här nu. Jag är inte ute efter att köpa båten utan vill mest ha lite koll på vart den finns och om den fortfarande är i ok skick. Skulle den behöva "räddas" så kan jag dock tänka mig att köpa den, om så säljaren skulle vilja bli av med den. Har lite sentimentala känslor för båten... Båten heter/hette Bamse. Den byggdes 1966 på Önnereds Båtvarv i Göteborg. Ritad och byggd av min morfar Arne "Molle" Molander samt varvets ägare, Torsten Olsson. Den hade då iaf en liten Penta MD2, ca 7,1 m lång och 1,1 meter djupgående om min far minns rätt. Mast för stödsegel. När morfar blev gammal togs båten över av min moster, som senare sålde den vidare till, om minnet är rätt, en brandman på Orust. Bifogar lite bilder; Lite speciell rorkult, kanske något som känns igen? Bidra gärna med tips eller uppgifter om ni känner igen båten. Som sagt, jag är inte ute efter att köpa eller på annat sätt terrorisera ägaren utan vill mest känna till dess nuvarande status. Skriv gärna i tråden eller skicka PM Ha det gott, mvh Jonas 0706-750785 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 Mars , 2015 Det var en riktigt "pen" snipa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonbeee 7 Postad 28 Mars , 2015 (redigerade) Tack kan jag inte säga eftersom det inte är jag som har byggt den men jag håller med dig, den har sin charm. Hade varit kul att se den igen för det var många många år sedan man satt där framme i fören med benen dinglande över kanten som liten parvel. Hade varit spännande att se insidan. Minns inte mycket därifrån, annat än att det var potta som gällde om man behövde gå. Redigerad 28 Mars , 2015 av Jonbeee 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser