Dieter 0 Postad 24 Mars , 2015 Funderar på att köpa en Ryds 620 DCI utan motor , saken är den att jag har en båt sedan innan men en 90 HK två taktare årsmodell 99. Är det en bra ide att sätta på den motors på Ryds dci eller är det i klenaste laget? Någon som vet vad det kan kosta att byta en motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenEvin 2 Postad 24 Mars , 2015 Vad är det för märke på motorn? Jag kan tycka att det känns lite klent med en 90hk. Och vad ska du ha för motor till den andra båten då? Ska du göra ett inbyte för att få en ny större motor mot din 90hk då eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dieter 0 Postad 25 Mars , 2015 Vad är det för märke på motorn? Jag kan tycka att det känns lite klent med en 90hk. Och vad ska du ha för motor till den andra båten då? Ska du göra ett inbyte för att få en ny större motor mot din 90hk då eller? Saken är den att jag vill ha en större båt och tänkte att det kanske var smart att använda min gamla motot sedan när det finns mer pengar i plånboken köpa en större motor. Det är en mercury 90 hk tvåtakt- 1999. Den andre båten säljer jag då tänkte jag. Den båt jag nu har är en sjöstedt Cavalier från mitten av 80 talet, vad kan man annars begära för en sådan båt tro? Tack för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 25 Mars , 2015 Känns ju rent spontant att det skulle vara lättare/finnas fler köpare till en båt med motor på, sälj ekipaget och lägg pengarna på en motor som är anpassad till båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 25 Mars , 2015 Jag hade en 90 hk Honda till min Ryds 600 BF, med i grunden samma skrov som din (tror jag). Den toppade knappt 28 knop och hade en behaglig marschfart på 20-25 knop. Är din motor frisk, bör du få en toppfart på ca 26 knop och bara något lägre marschfart. Detta för jag antar att förutom samma grundskrov, att din båt är tyngre än min. Har numera en Suzuki DF140 sedan ett antal på samma båt och nu toppar den 35+. Trots detta ligger jag sällan över 22-23 knop i marschfart där den går behagligt och billigt. Generellt går en planande båt med utombordare billigast i 18-25 knop, även om toppfarten kan överstiga 45 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dieter 0 Postad 27 Mars , 2015 Tack för svaren vad tror ni jag kan få för sjösteth cavalier med 90 hk motor ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser