platus 0 Postad 24 Mars , 2015 Jag håller på säljer våran båt, då tyckte den köparen att det såg märkligt ut när kylvattnet kom ut. https://www.youtube.com/watch?v=ZG3nV9mKY-0&feature=youtu.be film på våran motor idag. Vattnet kommer vid ett antal springor, jag har aldrig delat växelhuset från riggen. Så min frågra ska det se ut så här eller vad är det som är fel. Motor går som den ska, och kompprovet var OK. Tacksam för hjälp. Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenEvin 2 Postad 24 Mars , 2015 Jag håller på säljer våran båt, då tyckte den köparen att det såg märkligt ut när kylvattnet kom ut. https://www.youtube.com/watch?v=ZG3nV9mKY-0&feature=youtu.be film på våran motor idag. Vattnet kommer vid ett antal springor, jag har aldrig delat växelhuset från riggen. Så min frågra ska det se ut så här eller vad är det som är fel. Motor går som den ska, och kompprovet var OK. Tacksam för hjälp. Anders Ska inte komma ut vatten mellan rigg och växelhus. Du måste ta isär och kolla vattenpumpen, förmodligen den som spökar för dig. Lidingö Marin har en sida där du kan gå in och kolla på sprängskisser på motorn. Där kan du gå in och kolla vad delarna kostar också har jag för mig, var ett tag sen jag hade en Evinrude/Johnson. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
littlebastard4 4 Postad 24 Mars , 2015 Spånar fritt: Kör du med spolmuff på filmen? Högt vattentryck på kranen? Du har en stark kylstråle så impellern verkar ju göra sitt jobb...normalt sett suger ju vattenpumpen vatten, med spolmuff trycker du in vatten, och överflödet måste ju ta vägen någonstans. Om du kört den i balja hade ju varit en lösning, då märks ju inte problemet ...om det nu är ett problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Boat 8 Postad 12 Juli , 2015 Örlogskapten kan ha rätt här, eventuellt överskottsvatten pressas ofta ut genom små överströmningshål i riggen, och då du ser ut att ha en jättebra "skvallerstråle" så det verkar ju som både impellern är bra och kylkanalerna rena. Prova med spolmuffen på utan att starta motorn och se om du kan identifiera vart vattnet kommer ut och kolla även sprängskiss på motorn innan du river isär något som kanske är helt OK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser