Coronettan 0 Postad 12 April , 2005 Hej, Ska man köra med autosol,polering, vax eller bara med djuprengöring, polering och vax. Gjorde det första alternativet förra året på min gamla Coronet från -70. Är rädd att man slipar av gelcoaten om man använder autosol varenda år. Tacksam för synpunkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 12 April , 2005 Låter rimligt. Det finns ju ingen anledning att slipa gelcoaten med Autosol om det inte behövs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 12 April , 2005 Min kompis har använt autosol på sin plastbåt i 15 år o den e vit som snön fortfarande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 12 April , 2005 tur det för jag kör en hel del autosol. Jag e lite av en Autosol-bög, använder det för typ allt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lagavulin 0 Postad 12 April , 2005 Hej! Det ni skall använda efter er autosolrubbibg är att lackförsegla gelcoaten. Då blir båten extremt lätt att tvätta av och man slipper slita på båten varje år. Rekommenderas att man svampar av vattenlinjen någon gång när man ändå badar. Jag kör en mycket enkel tvåstegs variant från superkända Lahega från proffsvärlden. Kolla http://www.lahega.se/ och leta reda på No1 Brightguard™ 37A och 37B. Allt svampas på i mkt tunna lager med en lätt fuktad svamp. Fungerar super på både bil och båt. Köpes på autoexperten vet jag. Lycka till M! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser