Gå till innehåll
lördag 02 november 2024
d99fish

Ryds, var hitta tillbehörslista online?

Rekommendera Poster

Hej,

jag har precis beställt min första nya båt, en Ryds 468 och det ska bli oerhört spännande att få sätta den i vattnet om ett par veckor! När vi gick igenom tillbehör så rekomenderade säljaren inte att ta med soldäcket till fören, eftersom det inte får plats i stuvutrymmena (låter iofs lite märkligt eftersom utrymmena verkar ganska väl tilltagna). Tänkte jag skulle surfa lite på det och se hur soldäcket ser ut, men jag upptäckte att det var väldigt svårt att hitta info om tillbehör över huvud taget. Hittade någon gammal lista (utan priser) från 2011 på någon butik i Stockholm, men inget officiellt. Ryds verkar inte ens ha en lista på sin hemsida vad jag kan se. Oerhört märkligt!

Hur gör ni när ni köper tillbehör? Hur vet man vad som finns?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får gärna återkomma med info om hur båten är. Är lite sugen på en sån jag med. Har letat video men har inte lyckats hitta någon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ring till ryds o fråga! Det gjorde jag!

Ja, det kan man ju göra, iallfall för att få reda på om den får plats!

Tänkte bara att det borde finnas någon lista någonstans, känns dumt att de ska sitta och rabbla upp allt som finns i tillbehörsväg  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Du får gärna återkomma med info om hur båten är. Är lite sugen på en sån jag med. Har letat video men har inte lyckats hitta någon.

Det ska bli! Det finns dock en kanonbra film här:http://www.hamnen.se/tester/motorbatstest/ryds-488-sport-tuffa-tag-med-prispressad-trotjaenare.html

488:an är samma båt som 468, de bytte bara namn och färg på dekalerna på den 2015 (av någon anledning).

Redigerad av d99fish

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...