Todda 3 Postad 22 Mars , 2015 (redigerade) Jag har ett fettsmord propellerhylsrörstätning som jag ska byta talgpackning boxpackning i så till min fråga hur många ringar packning ska man lägga in i tätningen? Förra ägaren hade ett tunt snöre det var ca 20 varv, kollar man i Hjertsmans katalog så finns det 8 mm o 6mm så mäter man axel o hylsa så ska det gå i 8mm Tord Redigerad 22 Mars , 2015 av Todda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 22 Mars , 2015 Så många du får i under glanden, skarvarna förskjutna. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 22 Mars , 2015 Jag har ett fettsmord propellerhylsrörstätning som jag ska byta talgpackning boxpackning i så till min fråga hur många ringar packning ska man lägga in i tätningen? Förra ägaren hade ett tunt snöre det var ca 20 varv, kollar man i Hjertsmans katalog så finns det 8 mm o 6mm så mäter man axel o hylsa så ska det gå i 8mm Tord Man brukar få in tre ringar. När jag skär till ringarna brukar jag lägga talggarnet runt en axel med samma diameter som propelleraxeln, och skära med en brytbladskniv. Då blir det exakt rätt längd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Todda 3 Postad 23 Mars , 2015 Tack för era svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser