adde_xboy 3 Postad 16 Mars , 2015 Hej! Funderar på att köpa någon billigare långsamtgående båt till våren. Kollar på snipor och liknande under 100 k. Har inte varit med på maken, många har snabbt sålts under februari-mars. Och annonspriserna har inte varit några fyndpriser direkt. Jag som har uppfattat marknaden som död. Har det vänt? Några exempel (finns fler): Båt /annonspris Öppen snipa i plast / 33 000 kr Se ovan / 38 000 krSe ovan / 42 000 krSe ovan / 95 000 kr Joda Tur / 98 000 kr Myra 21 / 35 000 kr Fjord 21 snipa / 31 000 kr Väddösnipa / 30 000 krArendalsnipa / 43 000Polar 22 / 56 000 kr 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 16 Mars , 2015 Jo,det verkar som om dom gamla "säkra" korten börjar på o spelas ut för gott. 70 och åttiotals båtarna har tappat duktigt i värde,och varför inte föresten? Det är ju gammalt,och man kan ju inte pumpa ur hur mycket pengar i en gammal båt. Nä,så visst är det nya tider,helt klart. Men.lycka till,det är bara o välja o vraka. Var inte rädd o pruta!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
adde_xboy 3 Postad 16 Mars , 2015 Jo jag hade trott att det bara var att välja och vraka. Men nästan alla av de som jag var intresserad av att åka och kolla på har sålts snabbt i februari-mars. T.o.m. en träbåt (som brukar vara grymt svårsålda). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 16 Mars , 2015 Snipor är nog lite populära ändå? Till skillnad mot "Cigarette-båtar" på 30-33 fot med tvivelaktigt drev och motor... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 16 Mars , 2015 Jo.det är ju klart. Soppan blir ju inte billigare........heller:) Fast jag har kikat på lite Nidelv 24,och dom har varit med ett tag på annonserna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hanto 0 Postad 17 Mars , 2015 Enl många båthandlare & marinor så var 2013 sista året där man kunde göra dom riktigt bra klippen på tex Joda,Nidelv,Marex,Polar etc...Givetvis kan man köpa båtar fortfarande till bra priser men utbudet är en spillra mot vad det var för 2 år sedan och det gör som vanligt att tillgång & efterfrågan styr priset på dessa båtar under 100,000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser