Sauna 2 Postad 13 Mars , 2015 Hej Tänkte köpa mig en androidplatta att ha i min strålbåt, läste någonstans att man behöver extern gps antenn om båten är av stål, stämmer det? går det bra att köpa en platta utan simkort/4g? fungerar gps ändå? Tackar på förhand för tankar och tipps... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 496 Postad 13 Mars , 2015 Om du har plattan under ett större plåttak behöver du extern antenn. Har du gps i mobilen så kan du kolla hur bra mottagning du får. Har med rutornas storlek och placering att göra. Du behöver inte ha sim/4G för att använda en platta med gps men utan 4G får du inte AIS-funktionen som finns i bl.a. Sea Pilot, om du inte använder telefonen som server. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sauna 2 Postad 16 Mars , 2015 Det skulle mao. fungera med en sånhär: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/205980-lenovo_yoga_tablet_101_full_hd-snapdragon_400-2gb-16gb-android_42 och eniro på sjön betalvarianten så att jag tankar sjökorten hemma.... Har jag missat nått? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser