Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
BobbyE

Lucka i fören, öppningsbart fönster (till Ryds Camping)?

Rekommendera Poster

Jag har tänkt köpa en Ryds Camping men behöver en lucka i fören till vår små barn. Kan man på något halvsmidigt vis göra ett fönster öppningsbart, eller ska jag sätta lucka på fördäck eller taket?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Beror väl på... vad du lägger i "halvsmidigt".

Det går... inte jättesvårt, men tar nog en del tid i anspråk.

DU bör ju såga bort den del du vill ha öppningsbar, ha bestämt innan var du ska ha gånjärnen, plasta förstärkning och vattenbortledningsränna på ett lämpligt sätt. Fixa, putsa, måla, trixa lite.

ALternativt om det räcker med storleken som du har i rutorna, fixa en öppningsbar med dubbelkarm, som passar.

En ny lucka i tak t.ex. är nog betydligt enklare fixat.

Hursomhelst:

Öppningsbart på fördäck e fantastiskt praktiskt.

PS. skaffa stävstege i fall du inte har det, så kan man bada och klättra upp, torka, droppa av, på fördäck istället för i sittbrunnen DS.

Redigerad av Caribic410

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hah, det var typ så jag hade tänkt mej. Verkar ju redan vara "standardlösningen"

Om det finns såna utan öppningsbar, köp inte en sån.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Har själv en Ryds c,fast lite äldre kanske ?Tror att är det bara ungarna plus ett par matkassar som ska igenom luckan skulle jag nog göra den på fördäck.Tro att det är lättare att få den tät.Eller taket,men blir det inte väldigt långt ner till durken för dom?

Mvh Bosse

Redigerad av Bosse250

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tänkt köpa en Ryds Camping men behöver en lucka i fören till vår små barn. Kan man på något halvsmidigt vis göra ett fönster öppningsbart, eller ska jag sätta lucka på fördäck eller taket?

är det en specifik ryds camping du tänkt köpa eller har du kommit fram till att det är en ryds camping du ska köpa?

Om det är en ryds camping, vilken som helst... köp en med öppningsbart från början eftersom det verkar finnas som standard. Tror inte den eventuella prisskillnaden, i alla fall om du nån gång ska göra dej av med båten och få igen den skillnaden, är såpass stor att det är befogat... 

Om du inte är av det "skrotet och kornet" att du verkligen vill GÖRA SJÄLV så klar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...