Eld- 547 Postad 8 Mars , 2015 Gammal skada. Jag har tänkt ta bort all färg på botten och epoxibehandla nästa vintersäsong. Gör det till eller från att låta detta vara till dess? Det kanske till och med är olämpligt att slipa rent och laga detta nu för att det inte hinner torka ut? Eller så är det redan uttorkat... Jag vill inte ge mig på att försöka få bort all färg nu när båten står på trailer, alldeles för svårt att komma åt. Nästa vinter ställer jag den på bockar. Någon som kan säga vad det är för typ av färg? Den har suttit i två säsonger och jag har inte målat själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 108 Postad 9 Mars , 2015 Jag skulle spacklat lite för känslans skull och väntat med resten till den stora behandlingen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 9 Mars , 2015 Spontant... är nog inte så illa som det ser ut? Är det framkant på en köl? Som legat och huggit lite i hela sin längd... ovanligt... Men då är det troligen inga djupa märken och framkanten bör ju vara förstärkt? Om inte du gjort detta så har föregående ägare inte anmält till förskringen? Du vill fixa till det. Är det inte djupare skada är det rimligen enkelt att åtgärda. Epoxi? Du vill sedan slipa ner allt under vattenlinjen, varför! En helt annan grej! Det är mer jobb än man tror... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 9 Mars , 2015 Jag skulle spacklat lite för känslans skull och väntat med resten till den stora behandlingen... Exakt min känsla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 11 Mars , 2015 (redigerade) Tycker inte det ser ut som em köl, snarare en plåtskoning i stäven på en motorbåt. Och i så fall har den fyllt sin funktion, så stålborsta och spackla lite så är det klart. Redigerad 11 Mars , 2015 av trewq Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 11 Mars , 2015 Plåtskoning??!! Det är kölen på en 17' hardtop där kölrullarna på trailern har skavt bort bottenfärgen så att man ser den gula gelcoaten och de gamla skadorna som jag inte vet något om hur de uppstått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 11 Mars , 2015 Aha, tyckte det såg ut som rost Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser