TobbeLundgren 1 Postad 8 Mars , 2015 Hej ! Undrar om det som står i subjectet funkar.Vad jag kan se ang innanmätet så är det samma innehåll. Dock har inte husen samma artikelnummer. Men frågan är om dom passar ändå ?Jättetacksam för svar.Mvh Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 8 Mars , 2015 Börja med att jämföra själv: www.ishopmarine.com -> Evinrude-Johnson store -> .... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TobbeLundgren 1 Postad 18 Mars , 2015 Jag har kollat dom dära ritningarna. Men finns ju inga mått ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 19 Mars , 2015 Jag hade nog tänkt mig att du skulle jämföra reservdelsnumren istället för att försöka mäta.Även om part no för hela enheten skiljer så kan det ju vara en detalj som saknar betydelse för om de passar inbördes. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
littlebastard4 4 Postad 20 Mars , 2015 Troligtvis inte, mig veterligen hade 77an det mindre växelhuset och 79an det större. Vet inte om drivaxel/propelleraxlar är samma, men tror knappast det. 77an har det gamla huset där man delar växelhuset genom att skruva isär det medan 79ans är slutet med trådrulle som dras ur huset om man ska ha isär det. Nu vet jag inte vilken årsmodell du har, men om du har det stora borde de nyare husen passa (80/90-tal) och vice versa. 25/30/35hk tror jag delar samma hus. Enklast är nog att leta skuren motor med helt växelhus... Sjöberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 21 Mars , 2015 (redigerade) En enkel koll visar att växelhusen TS frågar om är liknade. 25 hk verkar dock att ha haft ett helt annat växelhus både -77 och -79 och 30 hk verkar inte ha funnits de aktuella åren. Här t.ex. 1977: http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?&lvlCode=4&pCode=M0007794&path=BRP~A0000022~M0007761~M0007788~M0007794&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ Redigerad 21 Mars , 2015 av guestsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser