sailorboy 0 Postad 11 April , 2005 Jag kollade minproppeler axel nyligen och såg att det trängt ut lite fett från den sk. black jacken. Jag tänkte spruta i lite mer fett men hittade ingen fett nippel på axeln??? ska man ha i lite fett varje år??? hur gör man om det inte finns någon nippel??? tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst anemos Postad 11 April , 2005 Hej, om du menar Volvos axeltätning BlackJack, så har den ingen smörjnippel. Utan mann smörjer tätningen med en , medföljande röd plasthylsa, som är uppskuren, så att mann kan träpå, på axels, och med litet fett. Har man inte denna plastring, går det att smörja ändå. Jag har använd Biltemas alexlagerfett, som man kann lägga på vid tätningen /alex, snurra litet på axeln, så suger den inn fettet. Om du förstår vad jag menar ? Visserligen är Blackjacken vattensmord men litet löst fett, gör att den inte gnisslar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sailorboy 0 Postad 11 April , 2005 jag började fundera om det var något fel på min axelhylsa. jag tackar för info. det är alltså bara att stryka på fettet runt axeln där balck jacken slutar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst anemos Postad 11 April , 2005 OK, justee !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser