Hammersborg 0 Postad 8 Mars , 2015 Hej Alla glada. Jag och familjen har precis efter många turer avslutat vårt båtköp i Italien . Det är en motorbåt med en ganska stor kapacitet och räckvidd. Nu söker jag febrilt efter tips på hamnar och områden. Vi har hemmahamn i Porto Fiumichimo (kusten vid Rom), så vi kommer hålla oss på västkusten och upp mot Rivieran. Men även lite generella tips om "bra att veta" mottages tacksamt. Med vänlig hälsning, Anders m familj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evastaffan 4 Postad 11 Mars , 2015 Låter underbart! Vernazza är en liten stad som verkar alldeles bedårande. Velat åka dit länge! Såklart Korsika och Sardinien är ju helt underbara öar, både via landvägen och båtvägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 25 April , 2015 Generellt är segling en exklusiv sport i Italien och motorbåtar får samma kostnadsläge. Hamnar av naturligt slag är sällsynta och hamnar är nästan alltid konstgjorda med priser därefter. Men vädret och landet är bättre än vi är vana vid i Sverige. Dock skulle jag inte tänka mig att lägga båten i Italien. Vart ska jag segla? Det finns några öar men ont om naturhamnar. Det blir en transport vilket jag inte har nåt emot men nån gång vill jag lägga till i en skyddad vik som Gud skapat och känna mig ett med naturen. I Ert fall är det väl transport hemåt och då kan det vara spännande med nya hamnar som ni inte sett. Sånt är kul. Maten är ju vad som lockar mycket. Både på restaurang och i affär. En café normale för en tia t.ex. Jag beställde en sån den första gång jag besökte landet och väntade mig en vanlig kopp kaffe men fick alltså en espresso. Italienarna är mycket hjälpsamma om man stöter på problem och det glada utåtriktade sättet kan göra att man själv rycks med och sträcker upp smilbanden något. God tur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser