250ml 0 Postad 4 Mars , 2015 Hej, Jag går i båtköpartag och är intresserad av en Ryds 488 Sport med 60HK Mercury då de brukar komma i bra paketpris. Det kanske är svårt att få råd av er angående båten då det är en helt ny modell, men jag har sedan tidigare en Ryds och är nöjd med dem. Det jag undrar är om Mercury är bra motorer? Och specifikt 60HK då. Har ingen erfarenhet av dem så hoppas ni med mer kunskap och erfarenhet kan ge era åsikter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 6 Mars , 2015 Säljer själv alla kända motorfabrikat genom firman. De Mercury-motorer som är gjorda i Kina (40-60 hk) tillhör inte mina favoriter, men de är ändå helt OK. Haft lite smådefekter som läckande bränslepump bl.a. Men det tråkigaste är att du inte vet hur gammal motor du får. Beställde en motor i vintras och det visade sig att den var tillverkad 2006. De hade bara klistrat på de nya dekalerna! Det finns bättre motorer, men får du ett riktigt bra pris skulle jag dock inte tveka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
250ml 0 Postad 6 Mars , 2015 Säljer själv alla kända motorfabrikat genom firman. De Mercury-motorer som är gjorda i Kina (40-60 hk) tillhör inte mina favoriter, men de är ändå helt OK. Haft lite smådefekter som läckande bränslepump bl.a. Men det tråkigaste är att du inte vet hur gammal motor du får. Beställde en motor i vintras och det visade sig att den var tillverkad 2006. De hade bara klistrat på de nya dekalerna! Det finns bättre motorer, men får du ett riktigt bra pris skulle jag dock inte tveka. Tack för svar! Spontant har jag samma inställning att de nog inte är de bästa men bra nog, utan att veta så mycket själv. Undersökte möjligheten att hänga på en Yamaha men det kostar mycket mer så det känns idiotiskt... Det låter trist att få en så gammal motor om man köper nytt... Hur kollar man ålder på dem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Mars , 2015 Det enda sättet att kolla ålder på den är att spåra serienumret. Årtalet står sällan på nya motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Axelvevaxel 15 Postad 9 Mars , 2015 Fan vilken tur man har som då valt en Evinrude. Enligt oberoende verkstad som servar de flesta motorer så berömde han dem och sa att de fungerar väldigt bra. Det var visst problem med dem runt 2003 tror jag han sa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Mars , 2015 Så är det. Även jag som oberoende återförsäljare gillar E-Tec skarpt. Visst var det barnsjukdomar även på dessa, men det ser man inte röken av nu. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser