Gå till innehåll
fredag 02 maj 2025
KaptenAbsolut

Byte av växelvajerbälg till Bravo III drev

Rekommendera Poster

Hej,

Jag tänker byta bälgen till växelvajern i mitt Bravo III drev 2007 års modell. Drivknutsbälg och stödlager blev bytt för ett par år sedan men tyvärr blev inte denna bälg bytt samtidigt trots att den tillsammans med slangklämmor följde med i satsen som jag köpt på drev.se.

 

Kan man byta denna bälg utan att demontera bälghuset från gimbalringen? Jag kan tänka mig att det blir trångt att komma åt utan att demontera bälghuset men det skulle bli betydligt mindre jobb om man kan slippa ta bort trimsändare och hing pin bultar. Kan man återanvända den gamla växelvajern? Det följde inte med någon ny i satsen som jag köpte för några år sedan.

 

Drev.se rekommenderade att använda lim vid byte av bälgar. Varvet som bytte drivknutsbälgen åt mig använde inte lim till den nya bälgen och den håller tätt med enbart slangklämma. Är det någon som har erfarenhet av att limma fast bälgar tillsammans med slangklämmor? Jag kan tänka mig att det blir säkrare men är det nödvändigt med både byxhängslen och livrem?

 

// Kapten Absolut

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...