Broadsword 6 Postad 2 Mars , 2015 Finns det någon som kan hjälpa mig med omdöme om BMW marindieslar? En del säger dom är bra men att reservdelar är dyra. Andra säger att prisbilden är (skall vara) avsevärt lägre än t ex VP eller Yanmar. Har funnit en båt jag gärna vill köpa, men priset är "samma" som för en båt med t ex VP Slutligen, värdet när/om man skall sälja... MVHBroad... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 2 Mars , 2015 BMW D 35, kommer den inte från motorfabriken HATZ från början? BMW har väl samma prispolitik som VP eller Yanmar, det ska vara dyrt. BMW försökte för ca 30 år sedan att komma in på marknaden med smådieslar, men det blev ingen framgång här i landet. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Broadsword 6 Postad 3 Mars , 2015 Prisbilden, borde väl vara lägre än vp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 3 Mars , 2015 Prisbilden, borde väl vara lägre än vp? Ja det är min åsikt. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stefanbe 1 Postad 3 Mars , 2015 BMW ´s Dieslar är tydligen populära i Kanada och Norge bland yrkesfiskare lättast att hitta delar i Kanada har själv D50-2 i min båt filter, impeller och remmar finns att få tag på, då dom använt standardprylar Kolla med Lidingö Nautic, dom har service på BMW /stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malara 0 Postad 9 Juni , 2015 jag ska köpa en BMW D12, är det någon som vet någe om motorn och reservdelar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser