Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
karlake

Sprängskisser

Rekommendera Poster

Hej, jag undrar om det fins någon sprängskiss på jonson motor som har namn på alla delar t, e, x. Propeller är nr 4 o s v. Inpellern brukar den ha någon beteckning.? Den jag har står det bara M VI på gummimaterialet. Är det någon som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej, du fick nyligen en bra reservdels-länk av Guestsson. Samma reservdelsskisser finns även HÄR. Klickar du på en reservdel i listan under skissen fås en lista på andra motorer med samma reservdel, kan ju vara bra ibland.

Exempelvis reservdelen  nr16   0277181 impeller assembly. (Assembly betyder att den är sammansatt av flera detaljer. Enligt den löjligt obegripliga beskrivningen ingår bara nån pinne?)
Tyvärr går det inte längre att direktbeställa delar utanför USA, varken från Ishop eller boats.net.  

Men googlar man vidare på exemplets reservdelsnummer hittas svenska återförsäljare, exempelvis den HÄR. Deras artikel 18-3001 ersätter tydligen 0277181 och även 0434424.

Haha, nu har jag avslöjat ungefär allt jag kan i reservdels-letarbranchen. Nåja, det gick ju ganska fort. :-) Hoppas du blir hjälpt av detta.

Ps Bra om du bara hade fortsatt din tidigare forumtråd, hade då sluppit googla dina tidigare inlägg för att hitta rätt motormodell. Bra också om du lägger in lite uppgifter i själva sjöboden.

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Ni skall ha tack för eran värdefulla informationer. Det där med sjöboden får bli ett senare projekt!! Jag har inte , hör och häpna, ingen datavana.Jag är f n mycket tacksam att jag klarar frågor och svar här. Vet ni va, riggen fick jag bort och inpellern har jag i min hand. Skruvarna som höll inpellern var fastärjade fick ta fram vinkelslipen och skallarna rök. Men köpte på beställning nya skruvar a 350 kr, Nu är nästa steg att få ihop motorn igen. Godkväll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...