Zer0 3 Postad 24 Februari , 2015 har en yamaha 40 hk -87 hur ser stigning etc ut på denna original propeller? Diameter 11 tum, Stigning 15 tum. är detta nån skillnad på original propellern? o ger det mer fart? jag kan inget alls om propeller mer än att man skall undvika stenar, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 25 Februari , 2015 Forskar själv i detta, det enda riktiga sättet är att skaffa en varvräknare och sen titta i manualen vad max rekommenderat varvtal är, sen en provtur, med full gas ska du varva som det står i boken. Övervakar du behöver du större stigning, orkar den inte varva ur har du för stor stigning, varvet ändras ca 2-300rpm /tum i stigning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 28 Februari , 2015 är det så avancerat trodde man kunde slänga på en stålfri bara o köra, då får jag hålla mig till original ett tag till då, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RichLin 12 Postad 3 Mars , 2015 När du köper en ny motor, så monterar dom den. Testar vilken aluminium propeller som passar bäst (stål propp på många större motorer). Dom brukar välja en propeller som gör att motorn ligger ganska högt, inom det rekommenderade varvtalsområdet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser