fredriklindell 109 Postad 5 Mars , 2015 Var på mässan idag. Kändes rätt avslaget och knappt utfyllt, jämfört med tidigare år. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 7 Mars , 2015 Där jag bor,i Västerås,mälaren har det aldrig funnits så mycket lediga platser som nu och i fjol. Det gapar tomt på varje brygga. Och när man dessutom åker ut på sommaren så ligger alla ungefär 10 minuter från stan på svaj. Där trängs allt från 15 till 50 fot. Så åker man säg.......20 minuter till.så är det BÅT TOMT!!!!!! Har nog med både ekonomi och promillegräns o göra.. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
L3akim 18 Postad 7 Mars , 2015 Var en sväng på mässan igår och pratade lite med olika försäljare, vissa gjorde rekord 2014 på försäljning/förmedling av begagnat. Dock är just 70- och 80-tals båtar rätt svalt intresse men då priserna justerats rejält så tror man även att det kommer bli ett uppsving i år. Hoppas verkligen att fler hittar till båtlivet och då inte bara pga fiske och snabba dagsturer. Vi har sådan fantastisk skärgård i Sverige och alla förutsättningar för kunna njuta av naturen. Här är en video som vi gjorde för att summera båtsommaren 2013, när det känns lite jobbigt att öppna plånboken och när det inte känns så lockande med vårfix så brukar den få mig på andra tankar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 7 Mars , 2015 Där jag bor,i Västerås,mälaren har det aldrig funnits så mycket lediga platser som nu och i fjol. Det gapar tomt på varje brygga. Och när man dessutom åker ut på sommaren så ligger alla ungefär 10 minuter från stan på svaj. Där trängs allt från 15 till 50 fot. Så åker man säg.......20 minuter till.så är det BÅT TOMT!!!!!! Har nog med både ekonomi och promillegräns o göra.. för mej som nybörjare känns detta helt fantastiskt och positivt... då slipper ju jag all trängsel och alla idioter, störande moment mm. som följer med när det är många som är ute. Kanske därför jag inte hunnit se något av det alla retar upp sej på åxå. precis som när jag föll pladask för sporten tennis. .. då var det omöjlgt att få tennistider men bara ett par år... i den vevan jag hunnit bli mest fanatisk... fanns hur mycket tider som helst... ljuv musik i mina öron Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser